Jeste li znali?

Zašto je apsurdno misliti da smo sami u svemiru

galaxy with stars and space dust in the universe.

Samo u našoj galaksiji postoji preko 300 milijuna svjetova s uvjetima pogodnim za život, a u vidljivom svemiru skriva se oko 2 bilijuna galaksija!

Život u svemiru

Zašto je apsurdno misliti da samo na Zemlji postoji život? Pa, najjednostavnije rečeno, zbog matematičke vjerojatnosti. No, dopustite mi da elaboriram i prezentiram konkretne brojeve.

Jesmo li sami u svemiru? Ima li života negdje drugdje? Ovo su vjerojatno dva najtraženija odgovora u povijesti čovječanstva. Ako pogledamo koliko smo naučili o svemiru u posljednjih nekoliko desetljeća onda bismo vjerojatno trebali znati odgovor. Naime, istraživanjima smo stekli mnoga nova znanja o našem kozmičkom susjedstvu, a i dalje nastavljamo s istraživanjem. S novom tehnologijom kao što je svemirski teleskop James Webb, naše je razumijevanje svemira jasnije nego ikada prije.

Unatoč tome, još uvijek nemamo uvjerljive dokaze da negdje drugdje postoji život. Ipak, možemo nagađati na temelju onoga što znamo. Štoviše, pojedini dokazi naveli su znanstvenike da vjeruju da život – doduše u drugačijoj formi od našeg – možda postoji i u našem Sunčevom sustavu! Potencijalno nastanjena mjesta uključuju neke daleke mjesece poput Enceladusa ili Europe, a postoje snažne indikacije da je život ne samo mogao postojati na Marsu, već da potencijalno još uvijek postoji duboko ispod površine. No to je tek početak niza razloga zbog kojih sam uvjeren da negdje drugdje postoji život.

Zašto je apsurdno misliti da smo sami

Već nekoliko godina znamo da samo u našoj galaksiji više od 300 milijuna svjetova ima nastanjive uvjete! Samo se zamislite nad tom brojkom – 300 milijuna planeta koji imaju uvjete slične onima na našem planetu. Iako nismo izravno vidjeli te svjetove zahvaljujući znanosti znamo da postoje. Prema NASA-i, u ovome trenutku postoji 5235 potvrđenih egzoplaneta, a još gotovo 10 000 čeka potvrdu. Otkrili smo ukupno 3913 planetarnih sustava. Svi navedeni brojevi u budućnosti će se samo povećavati kako budemo usavršavali našu tehnologiju.

300 milijuna svjetova sličnih Zemlji?

Da, dobro ste pročitali – 300 milijuna svjetova ima uvjete slične onima na našem planetu. Kako bi došli do ovog broja znanstvenici su koristili letjelicu Gaia Europske svemirske agencije. Ova letjelica koristi se za praćenje zvijezda u našoj galaksiji. Uz pomoć Gaiae znanstvenici bi u budućnosti konačno mogli odrediti točan broj planeta sličnih Zemlji, koji kruže oko zvijezda sličnih Suncu.

Ono što je još uzbudljivije jest nedavno otkriće da se najbliži svijet nalik Zemlji nalazi unutar 20 svjetlosnih godina od našeg Sunčevog sustava!

Otkrivene dvije potencijalno nastanjive egzo-Zemlje

2 bilijuna galaksija

No naš svemir nije samo Mliječna staza, čime stvari postaje još zanimljivije. Naime, promatrajući galaksije u dubokom svemiru i istražujući svemir tijekom godina, astronomi su procijenili da u vidljivom svemiru postoji čak 2 bilijuna (2×1012) galaksija.

Kako to znamo? Ovo se temelji na najdubljoj slici koju je snimio Hubble, takozvanom Hubble eXtreme Deep field. Satelit je tom prilikom otkrio oko 5 500 galaksija na području koje čini samo 1/32 000 000 dio neba. Primjenjujući matematiku na temelju ovoga uzorka znanstvenici mogu procijeniti ukupan broj galaksija te su tako došli do brojke od dva bilijuna galaksija koje čekaju da budu istražene. Ove galaksije imaju bezbrojne zvijezde oko kojih kruže bezbrojni svjetovi. Stoga, kao odgovor na pitanje „zašto je apsurdno misliti da samo na Zemlji postoji život“ glasi –  zbog matematike koja stoji iza golemosti svemira.

Kako je nastala naša galaksija Mliječna staza?