• Svemir
  • Život na Titanu imao bi velike implikacije na potragu za životom u svemiru

Život na Titanu imao bi velike implikacije na potragu za životom u svemiru

Površinska temperatura Titana iznosi 94 stupnja Kelvina iznad apsolutne nule (-179.15 °C). To je otprilike trećina Zemljine temperature. No zanimljivo je da je 94 stupnja iznad apsolutne nule bila i temperatura kozmičke mikrovalne pozadine, nekih sto milijuna godina nakon velikog praska.

Život u svemiru

Postoji nekoliko mjesta u Sunčevom sustavu osim Zemlje gdje bi se mogao razviti život (ne nužno inteligentan život). Ako igdje u Sunčevom sustavu postoji takav život, najvjerojatnije se radi o nekom obliku bakterija ili mikroorganizma.

Osim Zemlje, život je možda nekoć postojao na Marsu. Neki znanstvenici vjeruju da je život na Marsu nastao milijardu godina prije nego na Zemlji. No osim svjetova kao što je Crveni planet, život je mogao nastati i na udaljenim mjesecima poput Encelada, Europe i Titana. Uzmimo Titan – riječ je o najvećem satelitu koji kruži oko Saturna. Ako postoji život na Titanu, bez obzira na njegov oblik, to bi moglo imati ogromne implikacije na našu potragu za životom u svemiru.

Život na Titanu

Slike (s popratnim komentarom) koje je James Webb snimio promatrajući Titan (©NASA,ESA,CSA et al).
Slike Titana koju je snimio James Webb. Izvor: NASA,ESA,CSA et al.

Profesor Avi Loeb otkrio je u eseju da je površinska temperatura Titana jednaka 94 stupnja Kelvina iznad apsolutne nule (-179.15 °C). To je otprilike trećina Zemljine temperature. Zanimljivo, 94 stupnja iznad apsolutne nule bila je i temperatura kozmičke mikrovalne pozadine, nekih sto milijuna godina nakon Velikog praska. Astronomi smatraju da su tada rođene neke od prvih generacija zvijezda.

A ako postoji život na Titanu, što bismo uskoro mogli i saznati, to bi moglo pomoći astronomima da testiraju mogućnost pojave života u svemiru prije nekoliko milijardi godina, kada su se formirale neke od prvih zvijezda i svjetova.

James Webb ‘zavirio’ u atmosferu Titana

Titan – jedinstveni svijet

Titan je jedinstveni svijet u našem Sunčevom sustavu. Osim Zemlje, ovaj Saturnov mjesec jedini je nebeski objekt s rijekama, jezerima i oceanima na i ispod svoje površine. Ima ciklus sličan ciklusu vode na Zemlji, što znači da i na Titanu ima kiše. Međutim, za razliku od Zemlje, na Titanu pada kiša metana i etana. Zanimljivo je da je atmosfera Titana donekle slična Zemljinoj. Primarno se sastoji od dušika, ali ima dodatnih 5% metana.

Svemirska letjelica Cassini godinama je proučavala Saturn i njegove mjesece. Mjerenja gravitacije Titana otkrila su da je ovaj mjesec dom podzemnog oceana tekuće vode. Ovaj ocean je fiksiran solima i amonijakom. To znači da postoji mogućnost da su se neki oblici života mogli razviti i na i ispod njegove površine.

Tim istraživača izgradio model formiranja Titanovog krajolika, otkrivajući svijet sličan našem

Implikacije života na Titanu

Ima li života na Titanu? Ostaje za vidjeti. Ako ima, buduće svemirske misije će to zasigurno otkriti. Ako na Titanu doista ima života, to bi imalo ogromne implikacije na potragu za životom u svemiru. Ne samo zato što bismo konačno odgovorili jesmo li sami u svemiru, već i zato što bi to značilo da je život mogao nastati prije nekoliko milijardi godina. Također, to bi značilo da svemir vrvi životom otkad su se formirale prve zvijezde i tijela poput Titana, otprilike 100 milijuna godina nakon Velikog praska.