Astronomija u Hrvatskoj

U predvečernjim satima vatrena kugla zelenkaste boje protutnjala je iznad Hrvatske

Izvor: Pixabay.com.

Iznad Hrvatske uočena spektakularna vatrena kugla zelene boje

Kako nam javljaju članovi Kozmos.hr tima iz Zadra, u predvečernjim satima, oko 18:30, nebo iznad Hrvatske je na nekoliko sekundi obasjala vatrena kugla, ostavivši za sobom zelenkasti trag.

“… Vozim auto ulicom Put Bokanjca u smjeru sjeveroistoka oko 18:30 i točno ispred mene, dok je još bio dan, nebom proleti meteor zelene boje… Nestao je tik iznad horizonta”

“Bio je prema sjeveru jak bljesak… Još je nebo bilo plavo… Vidio ga sa Zadarskog kanala, između Preka i Zadra… Išao je u pravcu Velebita.”

– Mogu potvrditi da je poslije 18 sati viđeno nebesko tijelo. Nije samo Međimurje u pitanju, vidjeli su ga i ljudi u Zadru. Pregledat ćemo snimke i napraviti triangulaciju pa ćemo vidjeti gdje je prošao – izjavio je među ostalima i astronom Korado Korlević.

Događaj možete vidjeti i na ovoj snimci koja je stigla iz Mađarske.

Vatrena kugla kretala se u smjeru sjeveroistoka, a viđena je i iznad Središnje Hrvatske. Korisnici iz Gračaca, Ludbrega, Varaždina, Virovitice, Zagreba i Zaprešića potvrdili su viđenje zelenkastog bolida.

Izvor: AD Beskraj / Facebook.hr.

Izvor: AD Beskraj / Facebook.com.

Glavni tajnik Hrvatskog astronomskog saveza i predsjednik udruge Astronomsko društvo “Leo Brenner”, Dorian Božičević, izjavio je na društvenim mrežama kako je dobio nekoliko dojava o vatrenoj kugli koja je protutnjala nebom iznad Hrvatske u predvečernje sate 20. listopada 2021.

Stranica Hrvatskog astronomskog saveza na društvenoj mreži Facebook, također je dobila brojne dojave ljudi koji su svjedočili bljesku zelenkastog meteora.

”Takve velike sjajne meteore koji su sjajniji od planeta Venere nazivamo bolidima. Najvjerojatnije je nešto od njega ostalo i palo na Zemlju kao meteorit”, izjavio je Božičević.

Objekt dolazi iz asteroidnog pojasa između Marsa i Jupitera

Prema najnovijim informacijama, objekt je pao kao meteorit na teritorij Mađarske oko 100 do 150 kilometara sjeverno od Virovitice, u regiji Šomođ, nedaleko od jezera Balaton.

”Sjajni i jači meteori od kojih može doći da postane meteorit su meteori koji dolaze do asteroida ili nekih drugih tijela kao što su stijene s Marsa ili mjeseca i takva tijela ako prežive gorenje i padnu na zemlju i postanu meteoriti su vrlo važni za znanosti”, objašnjava Božićević.

Što se tiče njegove zelene boje Korado Korlević, voditelj Zvjezdarnice Višnjan, dodaje sljedeće: ”To nije njegova boja nego boja kisika u zraku. On je ušao s takvom brzinom da je napravio užareno 30 tisuća stupnjeva i kad je ona išla kolabirati onda su atomi kisika ispuštali tu boju.”

Korlević također objašnjava da iako se u ovo doba godine očekuje meteorski roj Orionida, ovaj je objekt došao iz asteroidnog pojasa tj. područja između Marsa i Jupitera.

Pridružite se raspravi u našoj Telegram grupi.KOZMOS Telegram