• Znanost
  • Umjetna inteligencija mogla bi izvoditi milijun mikrobnih eksperimenata godišnje
Znanost

Umjetna Inteligencija omogućuje robotima da samostalno provode znanstvene eksperimente – čak do 10.000 dnevno – što bi moglo značajno ubrzati napredak u područjima poput medicine, poljoprivrede i ekološke znanosti. Tim koji je danas objavio izvještaj u časopisu Nature Microbiology, predvodio je profesor sada na Sveučilištu u Michiganu.

BacterAI

Umjetna inteligencija, nazvana BacterAI, kartirala je metabolizam dvaju mikroorganizama povezanih s oralnim zdravljem – bez početnih informacija. Bakterije konzumiraju neku kombinaciju od 20 aminokiselina potrebnih za život, ali svaka vrsta zahtijeva specifične hranjive tvari za rast. Tim sa Sveučilišta u Michiganu želio je znati koje aminokiseline trebaju korisni mikrobi u našim ustima kako bi potaknuli njihov rast.

Razumijevanje kako bakterije rastu

“Gotovo ništa ne znamo o većini bakterija koje utječu na naše zdravlje. Razumijevanje kako bakterije rastu prvi je korak prema rekonstrukciji našeg mikrobioma”, rekao je Paul Jensen, docent za biomedicinski inženjering na Sveučilištu u Michiganu, koji je bio na Sveučilištu u Illinoisu kada je projekt započeo.

Otkrivanje kombinacije

Otkrivanje kombinacije aminokiselina koje bakterije vole je, međutim, zahtjevno. Tih 20 aminokiselina daje više od milijun mogućih kombinacija, samo na temelju toga je li svaka aminokiselina prisutna ili nije. Ipak, BacterAI je uspio otkriti zahtjeve za aminokiselinama za rast Streptococcus gordonii i Streptococcus sanguinis.

Prava formula

Kako bi pronašla pravu formulu za svaku vrstu, BacterAI je testirala stotine kombinacija aminokiselina dnevno, usmjeravajući svoj fokus i mijenjajući kombinacije svako jutro na temelju rezultata prethodnog dana. Unutar devet dana umjetna inteligencija pružila je točne prognoze 90% vremena.

Za razliku od konvencionalnih pristupa koji hrane označene skupove podataka u model strojnog učenja, BacterAI stvara vlastiti skup podataka kroz niz eksperimenata.