• Tehnologija
  • Umjetna inteligencija je upravo riješila jedan od najkompleksnijih matematičkih problema
Tehnologija

Tvrtka DeepMind, poznata po inovacijama u području umjetne inteligencije, nedavno je objavila iznenađujuće otkriće: njihova umjetna inteligencija (UI) uspješno je riješila jedan od najkompleksnijih matematičkih problema, koji je do sada zbunjivao matematičare širom svijeta. Ovo otkriće, ukoliko se potvrdi kroz stručnu analizu, moglo bi predstavljati značajan napredak u polju umjetne inteligencije.

U ekskluzivnim intervjuima za MIT Technology Review i The Guardian, istraživači iz DeepMinda detaljno su opisali svoj najnoviji alat umjetne inteligencije. Oni tvrde da je ova UI uspijela generirati revolucionarno rješenje za tzv. “cap set problem“, koje uključuje raspoređivanje sve većeg broja točaka na način da se one nikada ne povežu u pravu liniju.

Ova inovativna otkrića, objavljena u znanstvenom časopisu Nature, mogla bi označiti prvi put da je umjetna inteligencija samostalno došla do znanstvenog otkrića koje nije bilo dio njenih prethodnih trening podataka. Ako se to potvrdi, to bi predstavljalo značajan uspjeh, s obzirom na to da je umjetna inteligencija često kritizirana zbog generiranja nesuvislih ili pogrešnih informacija čak i kada su mu dostupni točni podaci.

Alat koji je DeepMind razvio, nazvan “FunSearch” (u referenci na matematičke funkcije, a ne zabavu), izgrađen je na temelju njihovog sustava umjetne inteligencije AlphaZero. AlphaZero rješava matematičke probleme koristeći pristup sličan igranju igre. Korišteni LLM, nazvan Codey, obučen je na računalnom kodu s ciljem odbacivanja netočnih odgovora i unapređenja modela kroz ispravne odgovore.

Inovacija bez Prethodnika

Primjena koda u ovakvim sustavima nije novost, ali sposobnost umjetne inteligencije da samostalno proizvede potpuno novo rješenje za poznati matematički problem, kako ističe MIT Technology Review, predstavlja značajan iskorak.

“Ovo nije bilo u našim trening podacima. Do sada, to nije bilo ni poznato”, izjavio je Pushmeet Kohli, potpredsjednik za istraživanje u DeepMindu.

DeepMindovi znanstvenici priznaju da postoji određena doza misterije u načinu na koji je njihov LLM uspio, kako se čini, “razmišljati samostalno”.

“Iskreno, imamo teorije, ali još uvijek nismo sigurni zašto i kako ovo funkcionira”, priznaje Alhussein Fawzi, znanstvenik istraživač u DeepMindu. “Na samom početku projekta nismo bili sigurni hoće li uopće uspjeti.”

Iako je potrebno provesti dodatna istraživanja kako bi se potvrdile tvrdnje i razumjelo kako je FunSearch došao do svog inovativnog rješenja, tim stoji iza svog otkrića s velikim entuzijazmom.

“Kada smo započeli s projektom, nije bilo jasno hoće li rezultirati nečim novim. Sada vjerujemo da je ovo prvi put da je veliki jezični model umjetne inteligencije došao do pravog, novog znanstvenog otkrića”, izjavio je Kohli za The Guardian.