Teleskop ASKAP prvi put je promatrao galaktičku ravninu

Grupa astronoma predvođena INAF-om( Italian National Institute of Astrophysics) i Sveučilištem Macquarie, objavila je u Mjesečniku kraljevskog astronomskog društva( Monthly Notices of the Royal Astronomical Society) da je vršila radio promatranja galaktičke ravnine koristeći  ASKAP teleskop (Australian SKA Pathfinder), koji je razvijen i upravljan od strane Australske svemirske agencije CSIRO.

Svemirska regija koju su mapirali astronomi uključuje cijelo područje SCORPIO istraživanja, jednog od nekoliko istraživačkih projekata EMU programa, koje će koristiti ASKAP teleskop za stvaranje popisa radio izvora cijele južne hemisfere.

Kao dio početnih koraka za EMU program, radio astronomi usmjerili su antene ASKAP-a u smjeru repa zviježđa Škorpiona. Za vrijeme promatranja, uređaju na teleskopu nisu bili do kraja postavljeni( korišteno je samo 15 od 36 antena), koji su bili korišteni za snimanje područja veličine 40 četvornih stupnjeva. Takozvano polje SCORPIO odabrano je zbor prethodnog rada talijanskih znanstvenika na ovom području.

Istraživački tim uspio je zabilježiti više od 3600 radio izvora u polju SCORPIO, gdje su mnogi nisu bili klasificirani, te je uspio uhvatiti prethodno nađene izvore klasificirane kao HII regija ili planetarne maglice. Zahvaljujući ASKAP-u, sada možemo otkriti mnoge izvore na koje se ranije referiralo kao radio utišano područje, te otkriti bolje i neklasificirane izvore koje pripadaju klasi “galaktičkih mjehura”, koji tvore nove uzorke kod identifikacije ostataka supernove.

“SCORPIO je jedino galaktičko polje do danas promatrano ASKAP-om. Ovo je izrazito važno zbog kategorizacije galaktičke populacije, jer pruža solidne temelje kod dizajniranja nekih drugih dijelova EMU programa. Dodatno, promatranja su istaknula jednistvena obilježja ASKAP-a kod mapiranja komplekshnig svemirskih objekata pod određenim kutom, što je krucijalno za istraživanje galaktičke ravnine” izjavio je Grazia Umana, glavni istraživač SCORPIO programa.

Voliš naš sadržaj? Počasti nas sa kavom.

Buy Me a Coffee