• Svemir
  • Sunce se “oprostilo od 2023. godine” snažnom solarnom erupcijom

Sunce se “oprostilo od 2023. godine” snažnom solarnom erupcijom

Na samom kraju 2023. godine, 31. prosinca, Sunce je zabilježilo iznimno snažnu erupciju, događaj koji uključuje masivno oslobađanje elektromagnetskog zračenja u svemir. Sunce je emitiralo snažnu solarnu baklju, koja je dosegla vrhunac u 12:55 po Hrvatskom Vremenu, 31. prosinca 2023. NASA-in Opservatorij za dinamiku Sunca, specijaliziran za promatranje solarnih aktivnosti, zabilježio je ovaj fenomen. Snimka, koja prikazuje dramatičan prizor svijetlog bljeska na lijevoj strani Sunca je dokaz koliko je dinamično naše Sunce.

NASA-in Opservatorij za solarnu dinamiku snimio je ovu sliku solarne erupcije - vidljive kao svijetli bljesak na krajnjoj lijevoj strani - 31. prosinca 2023. Slika prikazuje dio ekstremno ultraljubičastog svjetla koje ističe iznimno vrući materijal u erupcijama, koji je obojen u žuto i narančasto. Autor: NASA/SDO
NASA-in Opservatorij za solarnu dinamiku snimio je ovu sliku solarne erupcije – vidljive kao svijetli bljesak na krajnjoj lijevoj strani – 31. prosinca 2023. Slika prikazuje dio ekstremno ultraljubičastog svjetla koje ističe iznimno vrući materijal u erupcijama, koji je obojen u žuto i narančasto. Autor: NASA/SDO

Snimljena u spektru ekstremne ultraljubičaste svjetlosti, prikazuje izuzetno zagrijane materijale erupcije u žutim i narančastim tonovima. Ovakvi solarni događaji predstavljaju eksplozivne emisije energije i mogu imati značajan utjecaj na radio komunikaciju, električne mreže, navigacijske sustave, te predstavljaju potencijalnu opasnost za svemirske letjelice i astronaute. Ova solarna erupcija kategorizirana je kao X5.0, što je oznaka za vrlo intenzivne solarne događaje. “X” označava klasu erupcije, dok broj daje dodatne informacije o njezinoj jačini.