Astronomija

Skriven planet veličine Zemlje u našem Sunčevom sustavu?

Najveća super-Zemlja ikad. Izvor: Yayimages.com.

Japanski astrofizičari sugeriraju mogućnost skrivenog planeta u Kuiperovom pojasu!

Dvojica astrofizičara iz Japana pronašli su moguće dokaze o postojanju planeta sličnog Zemlji unutar Kuiperovog pojasa. U svom radu objavljenom u časopisu Astronomical Journal, Patryk Sofia Lykawka i Takashi Ito opisuju svojstva Kuiperovog pojasa za koja vjeruju da su u skladu s postojanjem planeta koji nije puno veći od Zemlje.

Tijekom posljednjeg desetljeća, nekoliko je studija podržalo teorije o mogućem postojanju planeta na dalekim vanjskim rubovima sunčevog sustava, koji je teorijski postao poznat kao Planet Devet. U ovom novom istraživanju, znanstvenici sugeriraju da je moguće da postoji planet mnogo bliže – u Kuiperovom pojasu.

Kuiperov pojas je polukružni disk sastavljen od objekata u vanjskom sunčevom sustavu, koji započinje odmah nakon Neptunove orbite. Poput planeta, materijal u Kuiperovom pojasu kruži oko sunca. Prethodna istraživanja sugerirala su da su objekti u disku asteroidi, svemirske stijene, komete i druge male grude materijala, vjerojatno napravljene od leda. U svom radu, istraživači su otkrili da se neki od objekata u Kuiperovom pojasu ponašaju na način koji sugerira da postoji mali planet među njima – jedan koji je otprilike 500 AU od sunca. Za usporedbu, Neptun je otprilike 30 AU od sunca.

Ispitujući trans-Neptunske objekte (TNOs), istraživači su otkrili da neki imaju orbite koje se čudno ponašaju, što sugerira da su pod utjecajem gravitacijske sile objekta većeg od tipičnih TNO-a. Također su pronašli velik broj objekata s visokim nagibom orbite. Zaintrigirani svojim nalazima, proveli su niz računalnih simulacija konfiguriranih da objasne ponašanje koje su primijetili.

Simulacije su pokazale da je najvjerojatnije objašnjenje za njihova opažanja planet u Kuiperovom pojasu. Simulacije su također pokazale da bi takav planet, ako postoji, imao masu 1,5 do 3 puta veću od Zemljine, nagib od približno 30 stupnjeva i orbitu koja bi planet odvela između 250 i 500 AU od sunca.