• Svemir
  • Ruski Soyuz MS-25 uspješno stigao do Međunarodne svemirske stanice

Ruski Soyuz MS-25 uspješno stigao do Međunarodne svemirske stanice

Slika Mjeseca s ISS-a.

U ponedjeljak je ruska svemirska letjelica Soyuz MS-25 uspješno izvela manevrar spajanja s Međunarodnom svemirskom stanicom (ISS), nakon što je njezino lansiranje prethodno odgođeno za četiri dana zbog tehničkih poteškoća, izvijestila je svemirska agencija Roscosmos. Na brodu ove misije nalazi se Marina Vasilevskaja, prva bjeloruska astronautkinja, zajedno s iskusnim ruskim astronautom Olegom Novickim i američkom astronautkinjom Tracy Dyson. Troje astronauta krenulo je u subotu na putovanje prema ISS-u koje je trajalo dva dana.

“Letjelica Soyuz MS-25 uspješno je spojena s ISS-om,” potvrdio je Roscosmos u svojoj izjavi. Tijekom boravka u orbiti, koji će za Novickog i Vasilevskaju trajati 14 dana, planiran je povratak na Zemlju pomoću letjelice Soyuz MS-24 zajedno s američkom astronautkinjom Loral O’Harom. S druge strane, Dyson će provesti znatno dulje razdoblje u svemiru, točnije 184 dana.

Izazovi zaprogram Soyuz

Prekid lansiranja letjelice MS-25 samo nekoliko trenutaka prije predviđenog vremena poletanja u četvrtak stavio je dodatni naglasak na izazove s kojima se suočava ruski svemirski program, već pogođen nizom problema. Rusija, koja je povijesno bila na čelu svemirskih istraživanja, suočava se s kontinuiranim neuspjesima od raspadanja Sovjetskog Saveza, uključujući propast dviju misija na Mars i gubitak svoje prve lunarne sondi nakon gotovo pola stoljeća, što se dogodilo prošlog kolovoza.

Unatoč gotovo potpunom prekidu diplomatskih odnosa između Moskve i Washingtona u posljednje dvije godine, svemirska istraživanja predstavljaju jedno od posljednjih polja gdje suradnja između Sjedinjenih Država i Rusije i dalje opstaje. Tijekom gotovo desetljeća, ruski Soyuz bio je jedini način transporta astronauta do Međunarodne svemirske stanice i natrag, nakon što je NASA ukinula svoj program Space Shuttle. Međutim, Sjedinjene Države prešle su na korištenje raketa i svemirskih kapsula koje proizvodi SpaceX, čime je okončana era ruske dominacije u lansiranju posada u orbitu.