• Svemir
  • Rover Curiosity pronašao je kamen u obliku “knjige” na Marsu

Rover Curiosity pronašao je kamen u obliku “knjige” na Marsu

Rover Curiosity pronašao je kamen u obliku knjige na Marsu

NASA-in Curiosity Rover snimio je ovaj detaljni pogled na stijenu nadimka “Terra Firme” koja izgleda poput knjige sa otvorenim stranicama 15. travnja 2023., točnije 3800. marsovskog dana, ili sola, misije koristeći Mars Hand Lens Imager (MAHLI) koji se nalazi ugrađen na kraju svoje robotske “ruke”. Stijena je široka oko 2,5 centimetara.

Stijene neobičnih oblika su česte na Marsu, a često su nastale vodom koja se provlačila kroz pukotine u stijeni u dalekoj prošlosti, donoseći sa sobom tvrđe minerale. Nakon eona izloženosti pijesku koji raznosi vjetar, mekša stijena se izdubljuje, a ostaju samo tvrđi materijali.

Curiosity je rover veličine automobila dizajniran za istraživanje Galeovog kratera na Marsu kao dio NASA-ine misije Mars Science Laboratory (MSL). Curiosity je lansiran s Cape Canaveral (CCAFS) 26. studenog 2011. godine, a sletio je na Aeolis Palus unutar Galeovog kratera na Marsu 6. kolovoza 2012. godine.

Ciljevi misije uključuju istraživanje marsovskog klime i geologije, procjenu je li odabrano polje unutar Galeovog kratera ikada nudilo uvjete pogodne za mikrobni život (uključujući istraživanje uloge vode) te studije o mogućnosti naseljavanja planeta u pripremi za ljudsku istraživanje.