Tehnologija

Revolucionarni pogonski sustav bi mogao omogućiti brža putovanja na Mars

Revolucionarni novi pogonski sustav uskoro bi mogao omogućiti brže i sigurnije misije s posadom na Mars, prema vodećim stručnjacima za nove svemirske tehnologije. Tvrtka Howe Industries iz Scottsdalea, Arizona, nedavno je objavila da bi njihov Pulsed Plasma Rocket (PPR) mogao biti ključan za buduća svemirska putovanja, omogućujući misijama s posadom značajno smanjenje vremena potrebnog za dolazak na Mars.

Novi koraci u svemirskom putovanju

NASA planira poslati prve misije s posadom na Mars unutar sljedeća dva desetljeća, koristeći svemirske brodove s hibridnim pogonskim sustavima koji kombiniraju kemijske i električne oblike pogona za dugotrajne misije. U tom kontekstu, PPR sustav tvrtke Howe Industries predstavlja važan napredak. PPR koristi naprednu tehnologiju nazvanu Pulsed Fission Fusion (PuFF). Ova tehnologija koristi modificirani z-pinch uređaj koji komprimira fisiono-fuzijsku metu unutar ovoja od tekućeg litija. Proces radi ovako:

1. Kompresija: z-pinch uređaj stvara snažna magnetska polja koja komprimiraju gorivo (fisiono-fuzijsku metu) unutar tekućeg litija.
  2. Izgaranje: Komprimirano gorivo se zapali, a izgaranje se širi i stvara veliku količinu energije.
  3. Deflagracija: Energija izgaranja prolazi kroz magnetsku mlaznicu, stvarajući snažan potisak. Ovaj proces, nazvan deflagracija, koristi električna pražnjenja koja stvaraju visoke temperature i gustoće plazme.

Visoka učinkovitost i brzina

Ovaj napredni pogonski sustav može generirati potisak do 100.000 njutna (N) i ima specifični impuls od 5.000 sekundi, što znači da je vrlo učinkovit u korištenju goriva. “Visoka učinkovitost sustava omogućava završetak misija s posadom na Mars u samo dva mjeseca,” navode iz Howe Industries. Osim toga, PPR može prevoziti teže svemirske brodove opremljene zaštitom protiv galaktičkih kozmičkih zraka, smanjujući izloženost posade na zanemarive razine. PPR bi također mogao omogućiti misije daleko izvan Marsa, s dometom do 550 astronomskih jedinica. To bi moglo omogućiti istraživanje Pojasa asteroida ili čak udaljenih područja svemira gdje gravitacijska leća Sunca može otvoriti nove mogućnosti za promatračku astronomiju.

Početne studije u okviru NASA-inog Programa za inovativne napredne koncepte (NIAC) postavile su temeljne komponente ove tehnologije, uključujući procjene kretanja i interakcija neutrona, kao i dizajn i energetske sustave svemirskog broda. U Fazi II, tvrtka planira dodatno usavršiti dizajn motora kako bi postigla veću učinkovitost i smanjila masu, te dovršiti eksperimentalne dokaze koncepta prije planiranih misija s posadom na Mars. Ako sve bude išlo prema planu, dizajni tvrtke Howe Industries približit će se stvarnoj primjeni, ubrzavajući napredak čovječanstva prema postajanju pravom svemirskom civilizacijom