Astronomija u Hrvatskoj

Prvi hrvatski satelit mogao bi biti lansiran 2023. godine

ESA-Swarm sateliti

Uskoro započinje kampanja za crowdfunding kojoj je cilj prikupiti sredstva za lansiranje prvog hrvatskog satelita u svemir. Satelit bi imao karakteristične crveno-bijele kvadratiće i fotografirao bi Hrvatsku čak tri puta dnevno!

Prva hrvatska svemirska misija

Misija nazvana “Prva hrvatska kockica u svemiru” namjerava lansirati prvi hrvatski satelit u drugoj polovici 2023. godine. Satelit CroCube produkt je suradnje slovačke kompanije Spacemanic i hrvatske Jadranske aero-svemirske asocijacije (A3). Prema Slobodanu Danku Bosancu, predsjedniku A3, ova svemirska misija je u sklopu projekta koji nije nedavno razvijen i pokrenut. Međutim, zbog velikog manjka sredstava, vizija cijelog projekta ostala je samo na papiru zadnjih nekoliko godina.

Prospekti za realizacijom projekta pokazali su se nedavnom podrškom kompanije Spacemanic, čime bi prva hrvatska misija u svemiru mogla postati stvarnost. Djelatnici slovačke kompanije bi razvili komponente satelita CroCube, dok bi A3 programirao i sklopio sve što bi bilo potrebno. Ipak, prepreka koja trenutno koči realizaciju projekta je nedostatak novčanih sredstava. Zbog toga, pokreće se crowdfunding kampanja 5. rujna na platformi Croinvest, kojoj je cilj prikupiti 130 tisuća eura potrebnih za financiranje projekta.

Izvor: earth-chronicles.com
Realizacijom projekta, Hrvatska moći će samostalno istraživati površinu Zemlje na niskoj orbiti. Izvor: earth-chronicles.com

Više o satelitu CroCube

Danijela Jović, voditeljica cijelog projekta, bitno naglašava da bi se pokretanjem ove povijesne misije potaknuo tehnološki razvoj u Hrvatskoj, ali i interes javnosti za astronomijom. Postoji dosta stvari koji čine ovaj projekt jedinstvenim. CroCube bio bi u obliku kockice i u bojama nama poznate šahovnice, crvenoj i bijeloj. Satelit bio bi lansiran u raketi Falcon 9, koja pripada tvrtci Space X.

Na visini od 500 km, satelit bi kamerom fotografirao Zemljinu površinu. Na dnevnoj bazi, CroCube fotografirao bi Hrvatsku 3 puta, ili otprilike 12 minuta. Ova misija predstavlja jedan povijesni korak. Hrvatska će prvi put lansirati vlastiti satelit, a njime će moći započeti vlastita istraživanja Zemljine površine. Ovakav napredak otvorio bi brojne prilike za razvoj astronomije u Hrvatskoj.

Pridružite se raspravi u našoj Telegram grupi. KOZMOS Telegram t.me/kozmoshr

• Poslovni dnevnik (16. kolovoza 2022.). Uskoro crowdfunding za financiranje prvog hrvatskog satelita.

Ja sam Marko Matas. Diplomirao sam studij pedagogije i nastavničkog smjera anglistike u Zadru. Bez obzira, vrlo sam znatiželjan te obožavam istraživati i druge znanosti. U slobodno vrijeme najviše proučavam astronomiju, povijest i biologiju te pronalazim manje poznate činjenice o istima.