• Svemir
  • Pogledajte spektakularnu fotografiju koju je snimio Hubble

Pogledajte spektakularnu fotografiju koju je snimio Hubble

Zapanjujući prikaz Hubbleova svemirskog teleskopa otkrio je gusto naseljen kuglasti skup, poznat kao NGC 2210, smješten unutar Velikog Magellanovog oblaka (VMC). Veliki Magellanov oblak, udaljen oko 157.000 svjetlosnih godina od Zemlje, predstavlja satelitsku galaksiju Mliječnog puta, što upućuje na njihovu gravitacijsku povezanost. Kuglasti skupovi su izrazito stabilni i gusti, obuhvaćajući tisuće, čak i milijune zvijezda, zbog čega su ključni u proučavanju starih zvjezdanih populacija.

Istraživanje iz 2017. godine, koje je djelomično koristilo podatke za ovu sliku, otkrilo je da su kuglasti skupovi u VMC-u iznenađujuće slični po starosti najstarijim zvjezdanim skupinama u halo regiji Mliječnog puta. Posebno, NGC 2210 procijenjen je na otprilike 11,6 milijardi godina, čineći ga znatno mlađim od samog svemira, ali i najmlađim u promatranom uzorku.

Ova zadivljujuća fotografija svemirskog teleskopa Hubble pokazuje gusto zbijeni kuglasti skup poznat kao NGC 2210. Zasluge: Hubble.

Ostali kuglasti skupovi u VMC-u, proučavani u istom radu, pokazali su se još starijima, s četiri od njih starijih od 13 milijardi godina. To ukazuje na to da su najstariji kuglasti skupovi u Velikom Magellanovom oblaku nastali gotovo istovremeno s najstarijim skupovima u Mliječnom putu, unatoč njihovom neovisnom formiranju.

Osim što predstavlja vrijedan izvor za istraživanje, ovaj kuglasti skup NGC 2210 impresionira svojom iznimnom ljepotom, obilježenom gusto naseljenim zvijezdama. Za stanovnika planeta koji kruži oko zvijezde u središtu kuglastog skupa, noćno nebo bi izgledalo dramatično drugačije, sa zvijezdama koje bi preplavile nebo, u okruženju koje je mnogostruko gušće od našeg.