• Svemir
  • Pogledajte ovu zapanjujuću sliku Venere koju je snimila svemirska letjelica poslana u Svemir kako bi “dodirnula Sunce”

Ova nova slika Venerine noćne strane snimljena je tijekom trećeg Parkerovog gravitacijskog manevara u blizini planeta u srpnju 2020.

Iako je fokus svemirskih entuzijasta i dalje na Marsu, ne zaboravimo da američka misija Parker povremeno posjećuje Veneru, prilagođavajući tako svoje orbitalne parametre na putu do Sunca. Parker se zadnji put približio planetu koji nam je najbliži 20. veljače. Podaci i slike s ovog proleta pored Venere dobit će se za nekoliko mjeseci, ali današnji fokus je na nečem drugom.

Astronomi koji rade sa solarnom sondom Parker objavili su fotografiju noćne strane Venere snimljenu tijekom trećeg gravitacijskog manevra sonde u blizini planeta. Slika uključuje najveće planinsko područje na planeti, noćni sjaj atmosfere i tragove čestica prašine.

Solarna Sonda Parker: Ciljevi Misije

Parker je u svemiru više od dvije godine, a cilj sonde je izmjeriti glavne karakteristike sunčevog vjetra i solarne atmosfere duž njegove putanje. Istodobno, aparat se sa svakom novom revolucijom oko naše zvijezde sve više približava Suncu.

Parker je već dobio mnogo jedinstvenih znanstvenih rezultata, na primjer, pokazao je kretanje sunčevog vjetra, pomogao razumjeti mehanizme ubrzanja čestica u blizini Sunca i prvi put otkrio nabijene čestice koje se stvaraju na granici između brzih i sporih  solarnih vjetrova.

Unatoč činjenici da je glavni objekt istraživanja sonde Sunce, Venera igra značajnu ulogu u njezinu djelovanju: aparat će ukupno sedam puta napraviti manevar u blizini planeta kako bi ispravio svoju putanju.

Cijela slika Venere koju je poslao Parker. Možete vidjeti najveći planinski lanac na planeti, kao i noćni sjaj u sredini.Izvor: NASA / Johns Hopkins APL / Pomorski istraživački laboratorij / Guillermo Stenborg i Brendan Gallagher

Ovi dijelovi daju znanstvenicima priliku da proučavaju Veneru. 6. srpnja 2020. sonda se po treći put približila Veneri, a 11. srpnja optički teleskop WISPR (Široko polje za solarnu sondu) dobio je neobičnu sliku noćne strane planeta s udaljenosti od 12.380 kilometara od njega.

U principu, instrument je dizajniran za fotografiranje solarne korone i unutarnje heliosfere u vidljivom području elektromagnetskog spektra, ali jasno je da se pomoću njega može proučavati Venera. Ipak, sam tim iznenađen je mogućnostima WISPR-a i primjenjivosti nadzorne kamere Venus.

Što možete vidjeti na ovoj Venerinoj slici?

Desna strana fotografije ispunjena je zvijezdama, a lijevu zauzima Venera. Tamna mrlja u središtu slike je Afroditina zemlja, najveće planinsko područje na površini Venere.

Svijetle tragove na slici generiraju kozmičke zrake, kozmičke čestice prašine koje odražavaju sunčevu svjetlost i čestice iz same sonde.

Zadnje, ali ne manje važno, tanko, svijetlo područje oko ruba planeta moglo bi biti noćni sjaj u gornjoj atmosferi Venere, stvoren atomima kisika.

Tijekom četvrte Venerine gravitacijske asistencije, koja je uspješno dovršena 20. veljače, Parker je letio na minimalnoj udaljenosti od 2385 kilometara od površine Venere i primio seriju novih slika noćne strane planeta. Očekuje se da će znanstvenici te podatke primiti i obraditi do kraja travnja.

• Frazier, S. (2021, February 24). Parker solar Probe Offers stunning view of Venus.
• Griffin, A. (2021, February 25). Nasa releases astonishing image of Venus that INCLUDES ‘SURPRISING
OBSERVATION’.
• Roulette, J. (2021, February 25). Sun probe SURPRISES NASA with incredible photo of Venus.
• Strickland, A. (2021, February 24). Amazing close-up of VENUS captured by NASA parker Solar Probe.