Otkriven novi proces u gornjoj atmosferi Zemlje

Zemljina atmosfera. Izvor: NASA.

NASA-ini znanstvenici Francesca Di Mare i Gregory Howes sa Sveučilišta u Iowi koristili su podatke iz lansiranja raketa ‘Twin Rockets to Investigate Cusp Electrodynamics (TRICE-2)‘ kako bi proučavali valove koji putuju duž Zemljinih magnetskih linija u polarnu atmosferu.

Ovi valovi su poznati po tome što ubrzavaju elektrone, koji povećavaju svoju brzinu dok ‘surfaju‘ duž električnog polja vala. Međutim, njihov utjecaj na ione—a to je heterogena skupina pozitivno nabijenih čestica koja postoji uz elektrone—do sada nije bio poznat.

Procjena smjese iona u atmosferi

Timelapse snimka misije Twin Rockets to Investigate Cusp Electrodynamics (TRICE-2) prilikom lansiranja iz Andøya Space Center u Andenesu, Norveška, 8. prosinca 2018. godine. Zasluge: NASA/Jamie Adkins.
‘Timelapse’ snimka misije Twin Rockets to Investigate Cusp Electrodynamics (TRICE-2) prilikom lansiranja iz Andøya Space Center u Andenesu, u Norveškoj, 8. prosinca 2018. godine. Zasluge: NASA/Jamie Adkins.

Ova otkrića, objavljena u časopisu Physical Review Letters, otkrivaju novi način na koji se naša gornja atmosfera napaja. Ovo istraživanje pruža važan uvid u procese koji utječu na ponašanje iona i elektrona u polarnim područjima, što može imati dalekosežne posljedice za razumijevanje svemirskog vremena i njegovog utjecaja na Zemlju.

Otkriće da valovi ubrzavaju protone kao i elektrone predstavlja značajan korak naprijed u našoj spoznaji o gornjoj atmosferi. To je ključna informacija za buduća istraživanja i razumijevanje kompleksnih interakcija koje se odvijaju u svemiru.

Uz nove uvide iz TRICE-2 misije, znanstvenici imaju bolje razumijevanje procesa koji doprinose napajanju gornje atmosfere. Ovo otkriće naglašava važnost kontinuiranih istraživanja i preciznog poznavanja našeg okoliša kako bismo bolje razumjeli složene fenomene koji oblikuju naše svemirsko okruženje.