• Svemir
  • Novi astronauti su stigli na Međunarodnu svemirsku postaju

Novi astronauti su stigli na Međunarodnu svemirsku postaju

ISS. Izvor: interestingengineering.com

U utorak su na Međunarodnu svemirsku postaju (ISS) stigli tri američka astronauta i jedan ruski kozmonaut, započevši tako svoju šestomjesečnu misiju na ovom orbitirajućem laboratoriju. Njihova misija uključuje zamjenu trenutačno odlazeće posade, tijekom koje je planirano izvesti oko 200 znanstvenih eksperimenata. Ovaj internacionalni tim lansiran je iz Floride kasno u nedjelju noću, na raketi SpaceX Falcon 9. Uspešno spajanje njihove kapsule s ISS-om dogodilo se u 3:50 ujutro po istočnoameričkom vremenu (0850 GMT) u utorak, a otvaranje pristupnog otvora omogućilo je novim članovima posade da s osmijehom na licu zagrljaju svoje kolege pri ulasku, što je bio dirljiv trenutak zabilježen uživo.

Misija, nazvana Crew-8, osma je po redu misija rotacije posade koju SpaceX provodi za američku svemirsku agenciju NASA. Zanimljivo je da je astronaut Michael Barratt, član Crew-8, već ranije posjećivao ISS, dok za njegove kolege, Amerikance Matthewa Dominicka, Jeanette Epps i Rusa Alexandra Grebenkina, ovo predstavlja prvi boravak na stanici. Ovi astronauti dolaze kao pojačanje sedmeročlanoj ekipi koja ih očekuje na ISS-u. Nakon kratkog razdoblja prilagodbe, tijekom kojeg će se obaviti predaja dužnosti, četvero članova Crew-7, koji dolaze iz Danske, Japana, Rusije i Sjedinjenih Američkih Država, napustit će stanicu i vratiti se na Zemlju u još jednoj SpaceX kapsuli.

Program razmjene astronauta, uspostavljen između NASA-e i ruske svemirske agencije Roscosmos, omogućava ovakve misije rotacije posade. Ovaj program nastavlja se usprkos geopolitičkim napetostima izazvanima ratom u Ukrajini, čime ISS ostaje jedno od rijetkih područja gdje suradnja između Washingtona i Moskve i dalje postoji i razvija se.