• Svemir
  • NASA: Letjelica cilja asteroid vrijedan 10.000 bilijardi dolara

NASA: Letjelica cilja asteroid vrijedan 10.000 bilijardi dolara

Illustracija kako izgleda površina asteroida Psyche

Pripremite se za međuplanetarnu avanturu jer se NASA-ina misija Psyche priprema za lansiranje u listopadu 2023. kako bi istražila jedinstveni asteroid bogat metalima.

NASA-ina misija Psyche, koja cilja na asteroid bogat metalima koji dijeli njezino ime, priprema se za lansiranje u listopadu 2023. godine nakon jednogodišnjeg odgađanja kako bi se dovršilo ključno testiranje. Prozor za lansiranje traje od 5. do 25. listopada. Nalazeći se u vanjskom glavnom asteroidnom pojasu između Marsa i Jupitera, Psyche bi mogao biti ostatak planetesimalne jezgre, ključne komponente stjenovitih planeta.

Ažurirani datum lansiranja

Ažurirani datum lansiranja zahtijeva revidirani plan misije, koji uključuje prolazak pokraj Marsa radi pomoći gravitacije te susret s asteroidom u kolovozu 2029. Znanstvena faza od 26 mjeseci slijedi nakon toga, tijekom koje će se svemirska letjelica kretati u orbiti oko Psychea na različitim visinama dok prikuplja opažanja i podatke. Restrukturirani plan leta omogućuje veću prilagodljivost u korištenju elektropropulzijskih potisnika letjelice, osiguravajući učinkovitu navigaciju asteroida, prijelaze između orbita i održivo orbitiranje.

Psyche, neobično nebesko tijelo, rotira na svojoj strani, za razliku od većine objekata u Sunčevom sustavu. Ta rotacija zahtijevala je od planera misije da osmisle orbite promatranja svemirske letjelice oko asteroida. Osim toga, letjelica će doći do Psychea u drugačijoj točki njegove orbite oko Sunca u usporedbi s početnim planom misije. Prema prvobitnom planu, letjelica je trebala sekvencijalno orbitirati oko Psychea na četiri visine, počevši od najviše (Orbita A) i spuštajući se do najniže (Orbita D). Ažurirani plan uključuje ulazak Psychea u Orbitu A prvo, zatim prijelaz u Orbitu B1, Orbitu D, Orbitu C i naposljetku u Orbitu B2.

Inovativna orbitalna konfiguracija

Ova inovativna orbitalna konfiguracija osigurava da instrumenrti letjelice dobiju optimalno osvjetljenje tijekom Orbita B1 i B2. Preostale orbite dizajnirane su tako da najbolje olakšaju opažanja pomoću Psycheovog Gama zračenja i neutronske spektrometre, magnetometra i telekomunikacijskog sustava, koji se koristi za eksperiment s gravitacijskom znanosti. Trenutačno inženjeri i tehničari dovršavaju verifikaciju i validaciju potpuno integriranih elemenata sustava svemirske letjelice. Paralelno se provode testovi na svemirskoj letjelici i u tri testna ležišta misije. U nadolazećim mjesecima, inženjeri će izvoditi niz testova “dan u životu”, simulirajući pet do sedam dana rada svemirske letjelice, uključujući i rutinske i izazovne scenarije.

Svemirska letjelica; završna montaža, testiranje i pripreme za lansiranje

Trenutačno se svemirska letjelica nalazi u čistoj sobi postrojenja Astrotech Space Operations, smještenom blizu NASA-inog Kennedy Space Centera na Floridi. Završna montaža, testiranje i pripreme za lansiranje planirani su za početak u lipnju. Inženjeri i tehničari iz NASA-inog Jet Propulsion Laboratoryja u južnoj Kaliforniji vratit će se u Astrotech kako bi radili na projektu sve do njegovog lansiranja. Montaža svemirske letjelice je završena, osim instalacije solarnih panela i neokilo instrumenata, koji bi mogli biti ponovno instalirani prije lipnja. Konačan niz testova provest će se na svemirskoj letjelici prije nego što bude napunjena gorivom i spojena na lansirno vozilo neposredno prije lansiranja. Psyche će poletjeti na SpaceX-ovoj Falcon Heavy raketi s Kennedyjevog Launch Complex 39A.

Demonstracija NASA-ine tehnologije Deep Space Optical Communications i dalje je integrirana u svemirsku letjelicu, s ciljem testiranja komunikacija pomoću lasera visoke brzine prijenosa podataka. Ova vrhunska tehnologija ima potencijal da revolucionira naše razumijevanje dubokog svemira i utre put budućim istraživanjima.