Tehnologija

NASA-ina robotska zmija EELS

NASA-in laboratorij za mlazni pogon razvija zmijoliki robot, istraživač egzobiološkog života (EELS), koji će prolaziti raznolikim terenima i otkrivati dokaze o životu izvan Zemlje. No što je točno NASA-in robotski zmaj, poznat kao EELS?

U osnovi, EELS služi kao svestrana platforma instrumenata dizajnirana za istraživanje unutarnjih struktura terena, procjenu mogućnosti naseljavanja i, u konačnici, traženje znakova života. Njegova prilagodljivost omogućuje mu navigaciju kroz krajolike nadahnute svjetovima oceana, fluidiziranim okruženjima, zatvorenim labirintima i tekućinama, čineći ga novim robotskim istraživačem sposobnim za otkrivanje života u područjima nedostupnima trenutačnim robotskim tehnologijama.

NASA-ina robotska zmija EELS: Puzajući svemirski istraživač

NASA-in laboratorij za mlazni pogon razvija EELS, robotsku zmiju dizajniranu za kretanje po različitim terenima i pretragu znakova života. R. Hiro Ono, glavni istraživač u JPL-u, zamišlja EELS kako istražuje rupe, špilje i pukotine u cijelom Sunčevu sustavu, dosežući područja kojima prethodni roboti nisu mogli pristupiti, kao na Saturnovu ledenom mjesecu Enceladus.

Dizajn inspiriran prirodom za svestranost

Dr. Mathew Robinson, voditelj projekta, objašnjava da je dizajn EELS-a nadahnut zmijinom sposobnošću kretanja kroz teške terene. Ova svestrana platforma mogla bi se koristiti od strane budućih astronauta misije Artemis za istraživanje opasnih lokacija, poput lunarnih lavinih cijevi i kratera, koje možda nisu sigurne za ljudsko istraživanje.

Testiranje EELS-a na Zemlji

Zmijoliki robot testiran je unutar Kanadskog ledenjaka Athabasca i vulkana Mount Meager. Te ekspedicije omogućila je inicijativa Trebek, partnerstvo između Kraljevskog kanadskog geografskog društva i National Geographica.