• Svemir
  • Mali, bezopasni asteroid izgorio u Zemljinoj atmosferi iznad Filipina

Mali, bezopasni asteroid izgorio u Zemljinoj atmosferi iznad Filipina

Na ovoj fotografiji, preuzetoj iz videozapisa, vidi se svemirski kamen nazvan 2024 RW1 iznad sela Progressive, općina Gonzaga, provincija Cagayan, Filipini, rano ujutro u četvrtak, 5. rujna 2024. Autor fotografije: Allan G. Madelar.

NASA je izvijestila kako je mali asteroid, otkriven u srijedu, bezopasno izgorio u Zemljinoj atmosferi istog dana.

Asteroid promjera oko 1 metar uočen je od strane astronoma u Arizoni, a ubrzo nakon toga raspao se iznad obale Filipina. Ovaj svemirski kamen, nazvan 2024 RW1, postao je tek deveti asteroid koji je detektiran prije nego što je ušao u Zemljinu atmosferu. Svemirski objekti ove veličine obično udaraju Zemljinu atmosferu otprilike svaka dva tjedna, no rijetko predstavljaju prijetnju jer potpuno izgaraju prije nego što dosegnu površinu. Asteroid 2024 RW1 otkriven je zahvaljujući teleskopima Catalina Sky Survey-a, astronomskog projekta kojeg vodi Sveučilište u Arizoni, a financira ga NASA. Projekt je posebno usmjeren na detekciju malih asteroida i svemirskih tijela koja prolaze blizu Zemlje.

Za razliku od većih asteroida, koji se mogu pratiti danima ili tjednima prije nego što dođu u blizinu Zemlje, manji asteroidi poput ovog često prođu nezapaženo jer brzo izgaraju prilikom ulaska u atmosferu. Iako većina ovih događaja prođe neprimijećeno, ponekad ih uspiju snimiti astronomi ili slučajni promatrači na Zemlji. Upravo zahvaljujući naprednoj tehnologiji poput one koju koristi Catalina Sky Survey, sada je moguće pratiti i najmanje asteroide u našem svemirskom susjedstvu.