• Svemir
  • Kineska letjelica uspiješno sletjela na daleku stranu Mjeseca

Kineska letjelica uspiješno sletjela na daleku stranu Mjeseca

U nedjelju je kineska letjelica uspješno sletjela na daleku stranu Mjeseca s ciljem prikupljanja uzoraka tla i stijena koji bi mogli pružiti uvid u razlike između manje istraženog područja i poznatije bliske strane Mjeseca.

Modul za slijetanje dodirnuo je površinu u 6:23 ujutro po pekinškom vremenu, u velikom krateru poznatom kao Bazeni Južni pol-Aitken, izvijestila je Kineska nacionalna svemirska administracija. Ovo je šesta misija u sklopu Chang’e programa istraživanja Mjeseca, nazvanog po kineskoj božici Mjeseca. To je druga misija osmišljena za povratak uzoraka, nakon Chang’e 5 koja je to učinila s bliske strane Mjeseca 2020. godine.

Globalno rivalstvo u istraživanju svemira

Kineski lunarni program dio je rastućeg rivalstva sa Sjedinjenim Američkim Državama, koje su još uvijek vodeće u istraživanju svemira, kao i s drugim zemljama poput Japana i Indije. Kina je postavila vlastitu svemirsku stanicu u orbitu i redovito šalje posade na nju. Ova rastuća svjetska sila planira poslati čovjeka na Mjesec prije 2030. godine, čime bi postala druga nacija nakon Sjedinjenih Država koja je to učinila. Amerika također planira ponovno slijetanje astronauta na Mjesec, prvi put nakon više od 50 godina, iako je NASA pomaknula ciljani datum na 2026. godinu ranije ove godine. Napori SAD-a da koriste rakete privatnog sektora za lansiranje svemirskih letjelica više su puta odgođeni. Zbog problema s računalima u posljednjem trenutku otkazano je planirano lansiranje prve Boeingeve astronautske misije u subotu.

Ranije u subotu, japanski milijarder otkazao je svoj plan da orbitira oko Mjeseca zbog nesigurnosti oko razvoja mega rakete tvrtke SpaceX. NASA planira koristiti tu raketu za slanje svojih astronauta na Mjesec. U trenutnoj kineskoj misiji, modul za slijetanje će koristiti mehaničku ruku i bušilicu za prikupljanje do 2 kilograma površinskog i podzemnog materijala tijekom otprilike dva dana. Usponik na vrhu modula za slijetanje zatim će prenijeti uzorke u metalnom vakuumskom spremniku natrag do drugog modula koji orbitira oko Mjeseca. Spremnik će biti prebačen u kapsulu za ponovni ulazak koja bi se trebala vratiti na Zemlju u pustinji regije Unutarnje Mongolije oko 25. lipnja.

Izazovi Istraživanja Daleke Strane Mjeseca