Jeste li znali?

Kako izgleda jedna orbita ISS-a oko Zemlje?

autor

Nova snimka pokazuje nevjerojatne prizore koje doživljavaju astronauti tijekom svojega boravka na Međunarodnoj svemirskoj postaji.

Nevjerojatna snimka zahvaljujući ‘rastrošnom’ milijarderu

Astronaut amater Yusaku Maezawa nalazi se na Međunarodnoj svemirskoj postaji (ISS) nakon što je tamo stigao prošlog tjedna. Japanski milijarder, koji je svoje bogatstvo izgradio u online modnoj maloprodaji, otputovao je na ISS na ruskoj letjelici Soyuz sa sunarodnjakom Yozo Hiranom, video producentom koji će dokumentirati Maezawinih 11 dana na orbiti. Kozmonaut-veteran Alexander Misurkin također je dio misije svemirskog turizma.

Nekoliko dana nakon početka svoje avanture 46-godišnji Maezawa podijelio je nevjerojatan video koji prikazuje postaju kako radi potpunu orbitu oko Zemlje.

Putujući brzinom od preko 27 000km/h, ISS kruži oko Zemlje oko 16 puta u razdoblju od 24 sata – tj. jednom svakih 90 minuta. Međutim, Maezawin snimak sažima jednu orbitu u 24 sekunde, a rezultat je prilično impresivan.

Video počinje prekrasnim izlaskom Sunca, a završava jednako idiličnim zalaskom dok postaja završava cijelu orbitu našeg planeta. Između toga, možemo vidjeti kako Zemlja brzo prolazi preko 400 km ispod, dok se solarni nizovi postaje stalno prilagođavaju najboljem položaju za hvatanje sunčeve energije.

Komercijalizacija ISS-a ključna za daljnje istraživanje

Poduzetnik, koji se također nada da će u narednim godinama letjeti oko Mjeseca u svemirskoj letjelici SpaceX, nije otkrio koliko je platio put do svemirske postaje.

Poput običnih astronauta, Maezawa i njegov suputnik morali su proći opsežnu obuku u šest mjeseci prije lansiranja. Njegov boravak na postaji predstavlja dio rastućih napora NASA-e i njezinih kolega da komercijaliziraju ISS, koristeći misije za financiranje daljnjeg istraživanja Svemira.

U listopadu je ISS ugostio nekoliko ruskih filmaša, a sljedećeg mjeseca SpaceX će na postaju odvesti posadu od tri privatna građanina i bivšeg NASA-inog astronauta na 10-dnevni boravak.

Svemirski otpad prisilio astronaute na ISS-u da se evakuiraju u svoje povratne letjelice

Trevor Mogg (12. prosinca 2021.), „Cool time-lapse shows space station do an entire orbit of Earth,“ digitaltrends.com (pristup 16. prosinca 2021.)