• Svemir
  • Iran lansirao satelit u novom koraku u svemirskom programu

Iran lansirao satelit u novom koraku u svemirskom programu

Iranska Revolucionarna Garda lansirala je u subotu istraživački satelit, izjavio je ministar, postavljajući ga u višu orbitu što predstavlja novi uspjeh u svemirskom programu koji je bio predmetom zapadne kritike. Sjedinjene Američke Države su više puta upozoravale Iran protiv takvih lansiranja, tvrdeći da se ista tehnologija može koristiti za balističke rakete, uključujući one dizajnirane za nošenje nuklearnih bojnih glava.

Islamska Republika tvrdi da su njezina satelitska i raketna lansiranja samo u civilne ili obrambene svrhe, poričući bilo kakve ambicije za razvoj nuklearnog oružja. “Soraya satelit Iranske svemirske organizacije… uspješno je lansiran s nosačem satelita Ghaem-100 Islamske Revolucionarne Garde,” izjavila je službena novinska agencija IRNA.

“Ovo je prvi put da je Iran uspješno postavio satelit u orbitu višu od 500 kilometara,” rekla je IRNA.

Novinska agencija citira ministra telekomunikacija Issu Zarepoura koji kaže da je satelit, težak oko 50 kilograma, postavljen u orbitu 750 kilometara iznad Zemlje. Raketni nosač Ghaem-100 proizvodi svemirska organizacija moćne Revolucionarne Garde. To je prvi trostupanjski nosač satelita na čvrsto gorivo u zemlji.

Iako se Teheran suočavao s nekoliko neuspjelih lansiranja satelita u prošlosti, uspješno lansiranje prvog vojnog satelita Nour-1 u orbitu u travnju 2020. godine izazvalo je oštru osudu Sjedinjenih Država. Ostale zapadne vlade izrazile su slične zabrinutosti u vezi s iranskim svemirskim programom.

“Teheran je suočen s teškim američkim sankcijama otkako su se Sjedinjene Države 2018. godine povukle iz važnog nuklearnog sporazuma. Taj sporazum je Iranu omogućio ublažavanje sankcija u zamjenu za ograničavanje njegovih nuklearnih aktivnosti, s ciljem sprječavanja razvoja nuklearnog oružja.”