Hubble promatra eliptičnu galaksiju Messier 89

Pogled na M89.

Zamislite trenutak: pred vama je golema, svjetlucava kugla koju čini čak 100 milijardi zvijezda. To čudo, udaljeno otprilike 55 milijuna svjetlosnih godina, nosi ime Messier 89. Iako je eliptična po svojoj prirodi, Messier 89 se izdvaja zbog svog gotovo savršeno sfernog oblika. Međutim, stručnjaci pretpostavljaju da bi njezin izgled mogao biti rezultat optičke varke uzrokovane njenim položajem u odnosu na Zemlju.

Charles Messier: Povijest iza legendarnog imena

Poznati astronom Charles Messier otkrio je ovu galaksiju 1781. godine. No, put do ovog otkrića bio je ispunjen zanimljivim obratima. Dok je neumorno tragao za Halleyevom kometom, Messier je slučajno naišao na nejasan objekt koji je kasnije identificiran kao Maglenica Rak. Kako bi spriječio kolege astronome da ponove sličnu pogrešku, odlučio je sustavno katalogizirati nebeska tijela koja bi se mogla zamijeniti za komete.

Njegovo metodičko istraživanje rezultiralo je stvaranjem Messierovog kataloga, koji danas obuhvaća impresivnu listu od 110 astronomskih objekata. Unutar te kolekcije, Messier 89 zauzima posebno mjesto – ne samo kao posljednja eliptična galaksija koju je zabilježio, već i kao najskladnija sferna galaksija u cijelom katalogu.