Tehnologija

Fotosinteza se može koristiti za kolonizaciju Marsa

Mars prekriven vodom. Izvor: ESO/M. Kornmesser/N. Risinger.

Znanstvenici su na rubu otkrića o održivoj tehnologiji dizajniranoj za sakupljanje solarne energije u svemiru. Ova tehnologija potencijalno bi mogla nadopuniti sustave za podršku životu na Marsu i Mjesecu.

Fotosinteza i Mars

Prema studiji objavljenoj u časopisu Nature Communications, istraživači pioniraju u metodi pretvorbe obnovljive energije izvan Zemljine atmosfere. Cilj im je iskoristiti fotosintezu, kemijski proces kojim biljke generiraju energiju, kako bi ojačali održivost u svemirskoj industriji.

Studija, koju predvodi Sveučilište Warwick, istražuje potencijal specijaliziranog uređaja poznatog kao poluvodič za apsorpciju sunčeve svjetlosti na Marsu i Mjesecu. Takvi uređaji mogli bi poboljšati sustave podrške životu izvan Zemlje.

Uređaji za umjetnu fotosintezu na Marsu i u svemiru

Ovi “uređaji za umjetnu fotosintezu” repliciraju održavajuće procese biljaka na Zemlji, pretvarajući vodu u kisik koristeći sunčevu svjetlost i reciklirajući ugljični dioksid. Prednost ovih sustava leži u njihovom izravnom korištenju solarnog napajanja, što bi moglo uštedjeti na težini tijekom dugotrajnih putovanja u svemiru u usporedbi s trenutnim sustavima koji se koriste na Međunarodnoj svemirskoj postaji – čineći putovanje u svemir učinkovitijim.

Potražnja za učinkovitim i pouzdanim izvorima energije u istraživanju svemira sve je veća. Novorazvijena tehnologija mogla bi se primijeniti na Marsu i Mjesecu kako bi iskoristila obnovljivu energiju, pokretala rakete i nadopunjavala sustave podrške životu za proizvodnju kisika, recikliranje ugljičnog dioksida i druge kemijske procese. Naučena saznanja iz ove studije također pomažu poboljšati učinkovitost uređaja i optimizirati tradicionalne solarnne stanice u svemiru za primjenu na Zemlji.

Znanstvene perspektive

Katharina Brinkert, asistentica na Odjelu kemije, izrazila je optimizam rekavši: “S obzirom na obilnost sunčeve svjetlosti u svemiru, pokazali smo kako se ta energija može koristiti za sakupljanje energije – slično kao biljke na Zemlji – za sustave podrške životu tijekom dugotrajnih putovanja u svemir.” Dodaje da bi ova tehnologija mogla pružiti značajnu proizvodnju kisika i recikliranje ugljičnog dioksida kako na Mjesecu tako i na Marsu.

Sophia Haussener, izvanredna profesorica na Ecole Polytechnique Fédérale de Lausanne (EPFL) u Švicarskoj, istaknula je važnost ove studije pružajući uvid u potencijal takvih uređaja za izvan Zemlje te postavljanje smjernica za njihovu potencijalnu primjenu.