Znanost

Divovska ‘fantomska meduza’ uočena uz obalu Kalifornije

autor

Tim znanstvenika s MBARI-a snimio je nevjerojatnu snimku ‘fantomske meduze’ koja obitava u dubinama gotovo svih svjetskih oceana.

Neuhvatljiva ‘fantomska meduza’

Znanstvenici koji upravljaju podmornicom na daljinsko upravljanje snimili su očaravajuće snimke divovskog fantomskog grabežljivca koji vreba u dubokim vodama zaljeva Monterey u Kaliforniji.

Divovsku fantomsku meduzu (lat. Stygiomedusa gigantea) snimili su morski biolozi iz Monterey Bay Aquarium Research Institute dok je mirno plutala i „vukla“ svoje duge „ruke u ustima“ na dubini od 3200 stopa (975 metara). Ovo je jedan od samo devet puta – tijekom više tisuća podmorničkih misija – da su znanstvenici MBARI-ja uočili neuhvatljivo stvorenje.

„Divovska fantomska meduza prvi je put uočena 1899. godine. Od tada su se znanstvenici susreli s ovom životinjom samo oko 100 puta,“ navodi MBARI u priopćenju.

Jedna od najvećih meduza na svijetu

Divovski fantom, koji je među najvećim meduzama na planetu, uočen je u najdubljim dijelovima svih svjetskih oceana osim Arktika. Uprkos tome, MBARI kaže da su viđenja stvorenja još uvijek rijetka, jer obično živi preduboko da bi im ljudi ili podmornice mogli pristupiti.

Ova meduza – koja nalikuje na zvono u obliku sunčanog šešira – široka je oko 3,3 stope (1 metar), a njeni usni krakovi nalik vrpci mogu narasti do više od 33 stope (10 m) u duljinu.

Jedu „rukama“?

Nažalost, ne znamo puno o fantomskim meduzama, ali znanstvenici misle da koristi svoje usne ruke, koje teku kao labave marame za njom, da zarobi nesretni plijen i privuče ih do usta. Stvorenje se kreće kroz mračne dubine oceana s povremenim impulsima iz svoje slabo svijetleće narančaste glave.

Meduze su neka od najčešćih stvorenja koja se mogu naći u dubokom moru zahvaljujući stisljivoj, ljuskavoj mliječi njihova tijela koja im omogućuje da prežive nevjerojatno visoke pritiske. Međutim, mnogo toga o stvorenjima bez mozga tek treba otkriti. Nekada se pretpostavljalo da su meduze uglavnom nevažne u ekologiji dubokog mora, ali studija istraživača MBARI-ja iz 2017. godine pokazala je da su one, zapravo, među najvažnijim grabežljivcima u mračnim dubinama, natječući se za hranu s glavonošcima poput lignji, s ribama, pa čak i plavim kitovima.

Znanstvenici potvrdili postojanje petog oceana- 10 stvari koje trebate znati

Ben Turner (2. prosinca 2021.), „Giant ‘phantom jellyfish’ that eats with mouth-arms spotted off California coast,“ livescience.com (pristup 7. prosinca 2021.)