• Svemir
  • Crna rupa u središtu naše galaksije zapravo je nakupina tamne tvari?

Crna rupa u središtu naše galaksije zapravo je nakupina tamne tvari?

Nakupina tamne tvari

Znanstvenici su pronašli dokaze da je masivna crna rupa u središtu naše galaksije Mliječne staze zapravo nakupina crne tvari. Rad je objavlje u Monthly Notices of the Royal Astronomical Society: Letters.

Znanstvena zajednica uvelike je prihvatila teoriju da se u središtu Mliječne staze nalazi masivna crna rupa nazvana Sagittarius A*. Postojanje ove crne rupe znanstvenici nisu još uspjeli dokazati direktnim promatranjem, no do ovog zaključka došli su promatranjem objekata koji se kreću oko i u blizini nje. Nova studija bazira se na istoj metodi promatranja objekata, no pruža drugi zaključak. Naime, iste anomalije i obrasce kretanja objekata može prouzrokovati i nakupina tamne tvari.

Teorija o postojanju masive crne rupe naišla je 2014. godina na jedan problem. Oblak plina nazvan G2 koji se kretao prema crnoj rupi, te joj prišao za svemirske uvjete na relativno malu udaljenost, trebao je biti uvučen unutar crne rupe. No, znanstvenici su zamijetili kako se to nije dogodilo, nego je oblak nastavio svoju putanju praktički neoštećen.

Kao razlog toga što oblak nije oštećen, znanstvenici navode da se u sredini galaksije uopće ne nalazi crna rupa, nego nakupina tamne tvari. Kako bi potvrdili ove teze, znanstvenici su napravili simulaciju središta Mliječne staze, gdje su crnu rupu u sredini zamijenili nakupinom tamne tvari. Simulacija je pokazala da bi se cijela galaksija ponašala otprilike isto (oblik i kretanje galaksije) ako bi se crna rupa u središtu zamijenila sa nakupinom tamne tvari.

Znanstvenici su u ovoj novoj teoriji otišli i korak dalje. Predložili su da bi se ova nakupina mogla sastojati od čestica nazvanih darkinos, koje pripadaju istoj skupini kao i fermioni (subatomska čestica polucjelobrojnoga spina (1/2 ili 3/2) kojoj se svojstva mogu opisati Fermi-Diracovom statistikom).

Simulacija je pokazala da kada bi se stvorila nakupina ovih čestica, imala bi slične karakteristike kao i crna rupa, osim naravno, njezinih najekstremnijih dijelova.

Monthly Notices of the Royal Astronomical Society: Letters.

phys.org