Astronomija

Ovaj video prikazuje nevjerojatne razmjere crnih rupa

Nedavno je skupina od oko 200 astronoma obilježila svemirska promatranja, jer je izradila prvu ikad izravnu sliku crne rupe.

Koristeći teleskop Event Horizon, koji je u osnovi virtualni teleskop sastavljen od niza od osam zemaljskih radio-teleskopa nastalih međunarodnom suradnjom, astronomi su uspjeli slikati crnu rupu koja se nalazi oko 50 milijuna svjetlosnih godina od Zemlje, u Galaksija M87.

Crna rupa čija širina iznosi 40 milijardi kilometara – ili gotovo tri milijuna puta veća od našeg planeta – opisana je kao kozmičko čudovište “. Slika crne rupe smatrana je masovnim događajem koji mijenja znanost i potvrđuje Einsteinovu teoriju relativnosti.

Sve navedeno zvuči impresivno, a saznanje da je crna rupa dugačka 40 milijardi kilometara nešto je što ne možemo ni zamisliti. Ali da bismo samo stekli ideju o razmjeru kolike crne rupe mogu biti, ovaj nevjerojatni video prikazuje nam usporedbu različitih crnih rupa, koje sliku crne rupe M87 čine još većim postignućem.

Jedna od crnih rupa koja se vidi u videu je kozmičko čudovište smješteno u samom središtu galaksije Phoenix. Ima masu od oko 20 MILIJARDI Sunca.

Za usporedbu, crna rupa koju smo nedavno fotografirali ima masu od oko 6,5 milijardi sunca.