• Svemir
  • Astronomi otrkili galaksiju koja krije tajne prošlosti svemira

Astronomi otrkili galaksiju koja krije tajne prošlosti svemira

Kako objašnjavaju znastvenici, novo-otkrivena galaksija COSMOS-1047519 krije tajne rane prošlosti svemira!

Astronomi su, koristeći moćni teleskop Keck I, otkrili ogromnu, “uspavanu” galaksiju nazvanu COSMOS-1047519. Ovaj pronalazak mogao bi imati dalekosežne posljedice za naše razumijevanje ranih dana svemira.

Galaksije poput COSMOS-1047519, u kojima je formacija zvijezda zaustavljena, smatraju se prethodnicima današnjih masivnih eliptičnih galaksija. Dok samo nekoliko ovakvih galaksija s visokim crvenim pomakom (iznad 4.0) biva identificirano, svako novo otkriće nas približava razumijevanju mladenačkih faza svemira.

Kratki Pregled Galaksije COSMOS-1047519

Keck/MOSFIRE K-band spektar COSMOS-1047519. Zasluge: Kakimoto i sur., 2023.

Takumi Kakimoto iz Japanskog postdiplomskog sveučilišta za napredne studije vodio je tim koji je istraživao ovu masivnu galaksiju, smještenu na crvenom pomaku od 4.53. Njihova analiza ukazuje na čak 60 milijardi solarnih masa i iznenađujuće nisku stopu formiranja zvijezda. Osim toga, saznali smo da je COSMOS-1047519 doživjela intenzivnu fazu stvaranja zvijezda oko crvenog pomaka od 5.0, koju je uskoro pratilo brzo smanjenje aktivnosti, što je čini među najmlađim uspavanim galaksijama s crvenim pomakom većim od 3.0.

Misterij Prekida Formacije Zvijezda

Što je zaustavilo formiranje zvijezda u COSMOS-1047519? Autori studije nude teoriju da bi posljedice eksplozivne faze formiranja zvijezda ili utjecaj AGN-a (aktivnog galaktičkog jezgra) mogli biti razlog tomu. Otkriće COSMOS-1047519 ističe složene procese stvaranja i prestanka u našem svemiru, nudeći nam dublji uvid u procese koji oblikuju sudbine galaksija.

Opaska: Naslovna slika je umjetnička ilustracija.