Znanost

Zemljina geološka zagonetka: osporavanje teorije o granatu

Zemlja je jedinstvena u odnosu na druge nastanjive egzoplanete. Izvor: Depositphotos.com.

Novo istraživanje znanstvenika s Cornell i Smithsonian Institucije opovrgava popularnu hipotezu o sastavu Zemljine kontinentalne kore, otvarajući vrata svježim geološkim uvidima.

Teorija granata opovrgnuta: Izranja novo razumijevanje

Istraživači s Cornell i Smithsonian Institucije opovrgnuli su široko prihvaćenu hipotezu o kontrastnim sastavima Zemljine kontinentalne i oceanske kore. Studija, objavljena 5. svibnja u časopisu Science, obogaćuje naše razumijevanje Zemljine kontinentalne geologije.

Laboratorijski eksperimenti i rendgenska spektroskopija otkrivaju istinu

Megan Holycross, profesorica na Cornell Engineeringu, i Elizabeth Cottrell, istraživačka geologinja Smithsonian Institucije, vodile su istraživanje. Koristeći laboratorijske eksperimente, pokazali su da kristalizacija granata nije iza osiromašene željezom, oksidirane kemije Zemljine kontinentalne kore. Ovaj jedinstveni sastav pomaže u stvaranju suhe zemlje, omogućujući kopneni život.

Rekreacija uvjeta magmatske komore

Holycross i Cottrell izradili su uzorke granata iz taline stijene. Simulirali su intenzivan pritisak i toplinu koji se nalaze ispod tla. Tim je također prikupio analizirane granate iz Smithsonianove Nacionalne kolekcije stijena i istraživača širom svijeta kao referentne materijale.

Napredne tehnike otkrivaju tajne granata

Znanstvenici su svoje materijale odnijeli u Argonne National Laboratory, kojeg vodi Američko Ministarstvo energetike. Koristili su visokoenergetske rendgenske zrake i rendgensku apsorpcijsku spektroskopiju za proučavanje granata. Ova metoda otkriva strukturu i sastav materijala temeljem rendgenske apsorpcije.

Nova otkrića izazivaju uspostavljena uvjerenja

Rezultati su pokazali da granati nisu upili dovoljno neoksidiranog željeza iz uzoraka stijena kako bi objasnili osiromašenje željezom i oksidaciju u magmama. Istraživači su zaključili da model kristalizacije granata vjerojatno ne objašnjava oksidirane, osiromašene željezom magme.

Istraživanje alternativnih objašnjenja za oksidaciju

Holycross je priznala da studija doprinosi našem razumijevanju, ali ostavlja pitanja bez odgovora. Buduća istraživanja istraživat će moguće uzroke oksidacije željeza u magmama, kao što je prijenos oksidacijskog sredstva iz potonulog materijala ispod kontinentalnih magmatskih komora.