Astronomija

Više od 10,000 egzoplaneta uskoro na vidiku

Ilustracija egzoplaneta

Istraživanja koja zapanjuju znanstvenu zajednicu ukazuju na to da naša galaksija krije više od 5.000 već potvrđenih egzoplaneta. Prema posljednjim informacijama, s predstojećim lansiranjem satelita PLATO u 2026. godini, taj broj mogao bi se udvostručiti.

Satelit TESS do sada je identificirao više od 4.000 obećavajućih nebeskih tijela koja bi mogla biti domaćin životu. S obzirom na ovu obilježenu ekspanziju, postavlja se ključno pitanje: kako najučinkovitije raspodijeliti resurse i tehnologiju kako bismo istražili sve te svjetove?

Znanstvenici nude novi pristup

Novo istraživanje možda nudi odgovor. Fokusirajući se na potencijalno životonosne planete, znanstvenici se ne koncentriraju samo na traženje znakova života, već i na analizu složenih atmosferskih sastava koje ovi svjetovi mogu ponuditi.

Pomoću sofisticirane metode kategorizacije temeljene na radijusu i predviđenim temperaturama tih planeta, znanstvenici su uspostavili metrike za analizu spektara tih planeta. Ovaj detaljni pristup omogućava nam bolje razumijevanje koje planete treba prvo istražiti.

TESS i JWST: Budućnost istraživanja svemira

Jedan od glavnih alata u ovoj potrazi je James Webb Space Telescope (JWST) čije su spektroskopske kamere sposobne pružiti dublje uvide u atmosferske karakteristike egzoplaneta.

Od 103 egzoplaneta koje je TESS prepoznao kao najperspektivnije, JWST je potvrdio 14 koji se ističu svojim jedinstvenim karakteristikama, čineći ih prioritetom za daljnja promatranja.

Dok nastavljamo s istraživanjem, očekuje se da će ovaj popis rasti. Međutim, važno je napomenuti da je ovo tek početak. Osim JWST-a, misije poput ARIEL-a, koji će biti lansiran 2029. godine, postavit će nove standarde u razumijevanju atmosfera egzoplaneta i potencijalno otvoriti nova poglavlja u našem razumijevanju svemira.