• Svemir
  • Može li vanzemaljska megastruktura okruživati udaljenu zvijezdu?

Može li vanzemaljska megastruktura okruživati udaljenu zvijezdu?

Svemir je prilično veliko mjesto i teško je zamisliti da je Zemlja jedini svijet na kojem postoji život. To nas neminovno dovodi do pitanja “što ako negdje u svemiru postoji hiper-napredna vanzemaljska civilizacija?”

Svemir je veliko mjesto

Svemir krije mnoga iznenađenja i prepun je misterija. Daleke galaksije, planetarni sustavi, zvijezde… Neobični svjetovi, od kojih su neki veći i od najvećeg planeta u našem Sunčevom sustavu. Ovdje se također javljaju i crne rupe. Postoje uspavane crne rupe, ali isto tako i aktivne crne rupe. Nedavno smo pronašli crnu rupu koja je najbliža Zemlji. Što više gledamo u svemir, to se više divimo njegovoj raznolikosti. To je iz razloga što zapravo znamo vrlo malo o njemu.

Ipak, učimo sve više novih stvari i to ubrzanim tempom. Svemirski teleskop James Webb uvelike nam je pomogao na ovom prekrasnom putovanju. Otkrio je i pomogao nam razumjeti kako su izgledali neki od prvih trenutaka nakon Velikog praska te kada su nastale prve galaksije i zvijezde.

Vanzemaljske civilizacije mogle bi crpiti energiju iz crnih rupa pomoću Dysonovih Sfera

22% zatamnjenja

Postoje mnogo veće misterije od supermasivnih crnih rupa u dalekim galaksijama. Neki od tih misterioznih objekata kruže oko udaljenih zvijezda. Oko zvijezda mogu kružiti različiti objekti, a najčešće je riječ o planetima – tzv. egzoplaneti. Do danas smo otkrili i potvrdili preko 5000 takvih svjetova.

Međutim, postoje i druge vrste objekata koje mogu kružiti oko zvijezda poput prašine i krhotina. Još 2015. godine, tim astronoma pronašao je prilično neobično pojavu kako kruži oko jedne udaljene zvijezde. Analiziralijući daleke svemirske regije, nekih 1,475 svjetlosnih godina od Zemlje, tim je primijetio čudan sjaj zvijezde po imenu KIC8462852. Znanstvenici koji su promatrali podatke u jednom su navratu primijetili smanjenje njenog sjaja za čak 22%.

Objašnjenja i teorije

Izneseno je nekoliko teorija koje bi potnecijalno mogle objasniti ovo neobično zatamnjenje. No, premda je uspostavljeno nekoliko hipoteza koje objašnjavaju ogromne nepravilne promjene sjaja zvijezde mjerene krivuljom svjetlosti, nijedna od njih do danas nije uspjela u potpunosti objasniti sve aspekte ove čudne krivulje svjetlosti.

Neke od teorija do kojih su astronomi došli u pokušaju da objasne čudno zatamnjenje pretpostavljale su postojanje neravnomjernog prstena prašine oko zvijezde. Druga objašnjenja bila su da oko daleke zvijezde kruži roj kometa. Međutim, jedno od zanimljivijih objašnjenja uključivalo je i prisutnost napredne vanzemaljske civilizacije.

Vanzemaljska civilizacija izgradila je Dysonovu sferu?

Što ako, 1475 svjetlosnih godina od Zemlje, postoji hiper-napredna vanzemaljska civilizacija? Što ako je ova nevjerojatno napredna civilizacija oko zvijezde izgradila nešto što je u teoriji poznato kao Dysonova sfera? Dysonova sfera izvanzemaljska je megastruktura koja okružuje zvijezdu ili njezine dijelove, istovremeno koristeći energiju iz same zvijezde za energetske potrebe civilizacije u pitanju.

Mini-dokumentarna serija na engleskom jeziku u prilogu, istražuje što su znanstvenici otkrili i je li još uvijek moguće postojanje gigantske Dysonove sfere koja okružuje ovu zvijezdu.

Kardaševa skala – Rangiranje izvanzemaljskih civilizacija prema stupnju razvoja