Jeste li znali?

Sve što trebate znati o NASA-inoj Psyche misiji

Psyche misija ilustracija

Za razliku od prethodnih misija koje su ciljale stjenovite, ledene ili plinovite objekte, NASA-ina svemirska letjelica Psyche ovoga puta kreće prema neobičnom odredištu – asteroidu sastavljenom od metala. Kroz proučavanje ove svemirske anomalije, znanstvenici se nadaju da će otkriti više o unutarnjim jezgrama stjenovitih planeta, poput naše, ili možda otkriti novu klasu kozmičkih tijela. Misija je započela lansiranjem u petak.

Ogromna Procijenjena Vrijednost

Da je Psyche moguće iskopati, njegove zalihe željeza, nikla i zlata mogle bi imati vrijednost nevjerojatnih 10.000 kvadrilijuna dolara, prema procjeni koju je izvijestio časopis Forbes. No, glavni istraživač misije, Lindy Elkins-Tanton, koji je bio odgovoran za tu procjenu, izjavio je da je to samo “zabavna intelektualna vježba bez osnove u stvarnosti”, dodajući da ljudska vrsta trenutno nema tehnologiju potrebnu za vraćanje Psyche-a natrag na Zemlju.

Inovativno Putovanje

Iako je sonda Psyche lansirana pomoću rakete SpaceX Falcon Heavy, za završetak svog putovanja dugog 3,6 milijardi kilometara, koristit će znatno učinkovitiji oblik pogona. Solarne ploče na Psyche-u pretvaraju svjetlost u električnu energiju koja napaja njena četiri solarna električna ili “Hall-effect” potisnika.

Komunikacija Putem Lasera

S obzirom na sve veće zahtjeve za brzinama prijenosa podataka u misijama u dubokom svemiru, NASA se okreće laserima kao dodatku komunikacijama temeljenim na radio-frekvenciji. Psyche nosi tehnološki eksperiment koji ima za cilj demonstrirati “10 puta veću brzinu prijenosa u odnosu na tradicionalne telekomunikacijske brzine”, kako je izjavio Abi Biswas iz NASA-inog Jet Propulsion Laboratory.

Istraživanje Gravitacije i Geologije

Sonda Psyche opremljena je nizom znanstvenih instrumenata namijenjenih istraživanju kemijskog i mineralnog sastava asteroida te traženju tragova drevnog magnetskog polja. Znanstveni tim će također koristiti radio sustav sonde da ispita gravitacijsko polje asteroida koristeći Dopplerov efekt.

Je li Psyche Metal ili Stijena?

Iako je prema njegovoj svjetlini postojalo široko mišljenje da je Psyche gotovo u potpunosti metalan, novija istraživanja sugeriraju da bi njegova unutrašnjost mogla biti manje gustoća nego što je očekivano za tijelo sastavljeno u potpunosti od željeza. Tek 2029. godine, kada svemirska letjelica Psyche dosegne svoje odredište, moći ćemo sa sigurnošću znati.