Rover Perseverance prikupio dvadeseti uzorak s Marsa

NASA-in rover Perseverance postigao je još jednu prekretnicu u svojoj marsovskoj ekspediciji nabavivši svoj dvadeseti uzorak stijene s Marsa, ovog 23. lipnja. Ovaj jedinstveni uzorak, prikupljen iz izdanaka malih stijena poznatih kao konglomerat, obećava obilje informacija o geološkoj povijesti Crvenog planeta. Ovaj konkretni konglomerat, kojeg je NASA-in tim od milja nazvao “Emerald Lake”, sedimentna je stijena sastavljena od sićušnih fragmenata stijena koje je prenijela drevna marsovska rijeka i zacementirala na njihovoj sadašnjoj lokaciji. Svaki pojedinačni fragment mogao bi pružiti kritične uvide u geološku prošlost Marsa i područja do kojih rover možda nikada neće doći.

Misija rovera

Primarna misija rovera je prikupljanje takvih uzoraka za NASA-ESA (Europska svemirska agencija) kampanju vraćanja uzoraka Marsa. Ovi će uzorci biti vraćeni na Zemlju radi detaljnog ispitivanja pomoću sofisticirane laboratorijske opreme koja se ne može odnijeti na Mars. Znanstvenici predviđaju ispitivanje svakog kamenčića i fragmenta unutar jezgre “Otis Peak” kako bi odredili njihovu starost, uvjete okoliša koji su bili prisutni kada je konglomerat nastao i tražiti potencijalne znakove drevnog života na Marsu.

Perseverance usmjerava pogled na novi cilj

U svojoj trećoj znanstvenoj kampanji Perseverance sada istražuje ležišta sedimenta u obliku lepeze. Nakon sigurnog pohranjivanja uzorka “Otis Peak”, rover usmjerava pogled na niži greben poznat kao Snowdrift Peak. Ovo putovanje uključuje vožnju kroz polje kamenih gromada za koje se vjeruje da ih je marsovska rijeka donijela na svoju sadašnju lokaciju prije više milijardi godina. Intrigantno je da ove gromade, poput fragmenata stijena u uzorku “Otis Peak”, pružaju priliku znanstvenicima da vizualno ispitaju mnogo potencijalno različitih stijena na jednoj slici.