Znanost

Prvi ikada ostaci dikraeosaurida sauropoda otkriveni u Indiji

Tim arheologa iz Indijskog instituta za tehnologiju i Geološke ankete Indije otkrio je prve ikada ostatke dikraeosauridnog sauropoda u Indiji. U svom radu objavljenom u časopisu Scientific Reports, skupina opisuje fosil, njegovo stanje i gdje se uklapa u odnosu na druge dinosaure iz srednjeg jure.

Fosil (djelomična dorsalna kralježnica) iskopan je na mjestu u Thar pustinji blizu grada Jaisalmera, u državi Rajasthan. Prethodna istraživanja pokazala su da je tijekom mezozojske ere, to područje bilo obalno područje uz ocean Tethys. Novootkriveni fosil datiran je na otprilike 167 milijuna godina i identificiran je kao član dikraeosaurida, koji su bili grupa dinosaura s dugim vratovima koji su se hranili vegetacijom. To je prvi član te skupine koji je ikada pronađen u Indiji – i najstariji na svijetu.

Tim je svoje novo otkriće nazvao Tharosaurus indicus. Napominju da su dikraeosauridi, poput T. indicusa, svi dio veće skupine zvane diplodokoidi, koji su svi imali dugačka tijela i vratove te bodlje na stražnjoj strani vratova. T. indicus, kako istraživači napominju, ima neke sitne razlike u odnosu na druge iz svoje skupine, poput duge depresije na strani svojih vratnih kostiju i neuralnih bodlji za koje se vjeruje da ukazuju na jedinstveno postavljene bodlje. Također je imao frontalnu površinu kralježnice koja podsjeća na srce blizu svog repnog kostura.

Istraživački tim sugerira da je njihovo otkriće vjerojatno samo prvo od mnogih koje će slijediti, i zajedno takvi fosili ukazuju na mogućnost da je područje na kojem je fosil pronađen vjerojatno imalo važnu ulogu u pojavi neosauropoda – također dinosaura s dugim vratovima koji su jeli vegetaciju.

Napominju da su u tom području pronađeni i drugi fosili koji također sugeriraju da je regija igrala evolucijsku ulogu u razvoju mnogih skupina kralješnjaka. Zaključuju napominjući da je rad poput njihovog još uvijek ograničen u Indiji, zbog nedostatka resursa – puno više treba učiniti kako bi se otkrilo koliko bi zemlja mogla biti bogata fosilima dinosaura.