Znanost

Ovaj algoritam otkrio je “potencijalno opasan” asteroid

Napredak u otkrivanju asteroida ostvaren je uz pomoć algoritma koji je identificirao “potencijalno opasan” asteroid označen 2022 SF289. Identificiran je algoritmom HelioLinc3D tijekom testiranja s ATLAS istraživanjem na Havajima, što predstavlja značajan korak prema poboljšanju našeg razumijevanja objekata blizu Zemlje (NEO).

Algoritmi, Asteroidi i Više

Sljedeća generacija algoritma, HelioLinc3D, omogućuje znanstvenicima identifikaciju asteroida blizu Zemlje uz manje opažanja. Ovo poboljšava našu sposobnost praćenja tih objekata i povećava našu sigurnost. Ari Heinze, glavni razvijatelj HelioLinc3D-a i istraživač na Sveučilištu u Washingtonu, navodi da će ovo otkriće dovesti do identifikacije tisuća još nepoznatih potencijalno opasnih asteroida.

Pogled u Prošlost Našeg Sunčevog Sustava

Sunčev sustav skriva milijune stjenovitih tijela, relikvija iz ere starije od četiri milijarde godina. Neki od ovih objekata orbitiraju blizu Zemlje i zahtijevaju posebnu pažnju. Ti objetki su poznati kao “potencijalno opasni asteroidi” (na Engleskom Potentially Hazardous Asteroids ili PHA). Takvi asteroidi se sustavno traže i nadziru kako ne bi prestavili opasnost za Zemlju.

S početkom rada početkom 2025. godine, Opservatorij Vera C. Rubin znatno će povećati stopu otkrivanja potencijalno opasnih asteroida. Koristeći zrcalo od 8,4 metra i masivnu kameru od 3.200 megapiksela, Rubinova napredna tehnologija zahtijeva novi algoritam za pouzdano otkrivanje svemirskih stijena.

HelioLinc3D: Testiranje

Dok je Rubin još uvijek u izgradnji, istraživači su željeli testirati novi algoritam sa postojećim podacima. Uspjeli su uočiti PHA 2022 SF289, prvotno snimljen od strane ATLAS-a, uspješno pokazujući sposobnosti novog algoritma.

Klasificiran kao Apollo-tip NEO, 2022 SF289 najbliži prilazak dovodi ga na 225 000 kilometara od Zemlje. Međutim, ne predstavlja opasnost za Zemlju u doglednoj budućnosti. Ovo otkriće ilustrira potencijal novih algoritama i teleskopa u otkrivanju ovih teško dostupnih objekata.

Budućnost Otkrivanja Asteroida

Prema znanstveniku Rubin, Mariju Juriću, ovo je samo najava onoga što dolazi. S uskoro predstojećim pokretanjem Rubin opservatorija, sljedeće desetljeće otkrića obilježit će napredak u algoritmima koliko i u novim, velikim teleskopima.

Otkriće 2022 SF289 više je od znanstvenog postignuća. To je korak prema poboljšanju naše sposobnosti identifikacije i praćenja potencijalno opasnih nebeskih objekata. S novim algoritmima poput HelioLinc3D, bolje smo opremljeni za praćenje našeg kozmičkog susjedstva i osiguranje sigurnosti našeg planeta.