Astronomija

Može li postojanje anti-svemira objasniti ubrzano širenje svemira?

Ubrzano širenje svemira, za koje se vjeruje da ga uzrokuje misteriozna tamna energija, jedno je od najvećih pitanja moderne kozmologije. Standardni model kozmologije, poznat kao Lambda-CDM, objašnjava ovo širenje kroz kozmičku konstantu u Einsteinovim jednadžbama polja. Međutim, kozmička konstanta još uvijek nema potpuno teoretsko objašnjenje, posebno s obzirom na njenu vrlo malu pozitivnu vrijednost.

Alternativna objašnjenja za ubrzano širenje

Fizičari su predložili razne alternative za objašnjenje ubrzanog širenja, kao što su kventesencija i teorije modificirane gravitacije, uključujući skalarnu-tenzorsko-vektorsku gravitaciju. Također, objašnjenja koja prelaze četiri dimenzije, poput scenarija brane u Dvali-Gabadadze-Porrati (DGP) modelu, mijenjaju gravitaciju na velikim udaljenostima zbog utjecaja višedimenzionalnog okruženja na naš četverodimenzionalni svemir.

Naman Kumar, doktorand na Indijskom institutu tehnologije, predlaže novi model za objašnjenje sadašnjeg ubrzanog širenja svemira. Za razliku od postojećih modela, ovaj ne zahtijeva tamnu energiju niti modificirane gravitacijske pristupe. Međutim, njegova teorija zahtijeva postojanje anti-svemira s obrnutim tokom vremena u odnosu na naš svemir.

Argumenti za postojanje anti-svemira

Postoji niz jakih argumenata koji podržavaju ovu teoriju. Iz perspektive kvantne teorije, prirodno je da se svemir stvara u parovima. Nedavna istraživanja Boyle i suradnika sugeriraju da svemir nakon Velikog praska nije spontan prekršio CPT (načelo očuvanja naboja, pariteta i vremenske reverzije), već da je svemir nakon Velikog praska CPT slika svemira prije njega, ukazujući na postojanje anti-svemira. U radu objavljenom u časopisu Gravitation and Cosmology, Kumar je koristio ključne koncepte iz kvantne teorije, poput relativne entropije, i iz opće relativnosti, kao što je uvjet nul-energije, koji odgovara uvjetu pozitivne energije. Njegova istraživanja sugeriraju da se svemir prirodno širi ubrzano.

Relativna entropija i brzano širenje svemira

Relativna entropija, koja zahtijeva dva stanja, u ovom slučaju odgovara svemiru i njegovom anti-svemiru. Ubrzano širenje izgleda neizbježno u svemiru stvorenom u parovima koji poštuju uvjet nul-energije. Ovaj rezultat je prilično iznenađujući, a čitatelji upoznati s Hawkingovim teoremom površine mogu primijetiti neke sličnosti. Teorem površine također se bavi uzročnim horizontima i zahtijeva poštivanje uvjeta nul-energije.

U novom modelu, uzročni horizont odgovara Velikom prasku. Rezultati se jednako primjenjuju na anti-svemir. Dakle, ubrzano širenje svemira je složena tema koja i dalje potiče znanstvene napore. Nadovezujući se na postojeće teorije, Kumarov model nudi objašnjenje koristeći standardne koncepte iz kvantne teorije i opće relativnosti, bez potrebe za tamnom energijom. Rezultati ukazuju da je ubrzano širenje prirodno za svemir stvoren u parovima. Proučavanje uzročnih horizonata može dodatno produbiti naše razumijevanje svemira. Ljepota ove ideje leži u njenoj jednostavnosti i prirodnosti, što je čini izvanrednom među postojećim objašnjenjima