Kroz “oči” Hubble-a: Abell 3322

Hubble svemirski teleskop, poznat po svojim nevjerojatnim fotografijama svemira, ovoga puta donosi nam zapanjujući prizor iz skupa Abell 3322. U središtu pozornice ovog impresivnog prikaza je galaksija 2MASX J05101744-4519179, koja zrači snažnom X-zračnom svjetlošću, privlačeći pažnju promatrača prema sebi. No, izučavanje takvih skupova nije samo radi divljenja njihovoj ljepoti. Oni igraju ključnu ulogu u razumijevanju složenih odnosa i evolucije tamne i vidljive tvari u svemiru.

Skupovi poput Abell 3322 su prave gravitacijske sile u svemiru, djelujući kao prirodni teleskopi koji nam omogućavaju uvid u daleke objekte zahvaljujući fenomenu gravitacijskog lećenja. Otkrivanje ovakvih “svemirskih leća” može biti ključno za buduća svemirska istraživanja, uključujući upotrebu Hubblea i James Webb svemirskog teleskopa. A za ljubitelje zvijezda među vama, spomenimo da se Abell 3322 nalazi u sazviježđu Pictor, čak 2,6 milijardi svjetlosnih godina daleko od Zemlje.

Kroz oči Hubblea: Snaga dva instrumenta

Iza ovog izvanrednog prikaza Abell 3322 stoje dvije ključne tehnologije Hubbleovog teleskopa: širokokutna kamera 3 (WFC3) i napredna kamera za istraživanje (ACS). Ove kamere, rezultat su tehnoloških dostignuća u svemirskim istraživanjima, te omogućavaju astronomima da s nevjerojatnom preciznošću promatraju svemirske fenomene.

Dok WFC3 pruža širok spektralni doseg, od ultraljubičastih do infracrvenih nijansi, ACS se specijalizirala za detekciju vidljive svjetlosti. Njihova kombinirana snaga pruža nam ovako zapanjujuće slike svemira i pomaže u razotkrivanju njegovih tajni.