• Svemir
  • Kozmičko savršenstvo: Kompleksna, gotovo savršena simetrija galaksije NGC 2985

Kozmičko savršenstvo: Kompleksna, gotovo savršena simetrija galaksije NGC 2985

Koja ljepota.

Svemir govori. Možda ne doslovno, ali kroz znanost to i čini. Da bismo razumjeli poruku, služimo se astronomijom, našom vratnicom za razumijevanje tajni svemira.

A slike svemira govore više od milijun riječi. Koristeći teleskop Hubble, možemo saznati puno o kozmosu i onome što nam pokušava reći.

Sada je svemirski teleskop Hubble snimio intrigantan, gotovo savršen oblik galaksije koja se nalazi vrlo daleko.

Spiralna galaksija označena kao NGC 2985, ali među astronomima poznata i kao LEDA 28316, UGC 5253 ili IRAS 09459 + 7230, nalazi se više od 70 milijuna svjetlosnih godina daleko, u zviježđu Velikog medvjeda.

I slike od Hubble-a koje oduzimaju dah pomažu cijeniti njegovu čaroliju.

To je kozmička ljepota.

Višestruko čvrsto namotane spiralne ruke šire se dok se okreću prema van od blistave jezgre galaksije, polako se gubeći i raspršujući, dok te veličanstvene strukture ne nestanu u praznini međugalaktičkog prostora, donoseći prekrasan kraj svom zvjezdanom sjaju.

Kakva je ovo nevjerojatna kozmička slika.

Zapanjujući pogled na NGC 2985 galaksiju. Izvor: ESA / Hubble i NASA, L. Ho.

Kroz eone, spiralne galaksije imaju tendenciju susretati se s drugim galaksijama, što često rezultira kozmičkim spajanjem. Ali to nije nešto novo. Vidjeti to iz prve ruke, zahvaljujući slikama snimljenim teleskopom Hubble, zaista oduzima dah.

Međutim, ti kombinirani događaji miješaju vijugave strukture izvornih galaksija, zaglađujući i zaokružujući njihov oblik.

Ovi galaktički objekti posebno su lijepi, a njihova ljepota različita je od spiralnih galaksija iz kojih su došli, objašnjava NASA u svojoj izjavi.

Astronomi procjenjuju da NGC 2985 ima 95.000 svjetlosnih godina, a otkrio ga je William Herschel 3. travnja 1785. godine.

Utvrđeno je da je unutarnji dio NGC 2985, gdje je primijećeno aktivno stvaranje zvijezda, nestabilan, za razliku od vanjskog stabilnog dijela.