Indija nakon Mjeseca cilja i na Sunce

Erupcija, Sunce (Depositphotos_317801944_L)

Nakon što je ostvarila povijesno slijetanje blizu gotovo neistraženog južnog pola Mjeseca, indijska svemirska agencija u ponedjeljak je najavila novu misiju – ovoga puta prema Suncu.

“Lansiranje satelita Aditya-L1, prvog indijskog svemirskog teleskopa posvećenog proučavanju Sunca, zakazano je za 2. rujna,” objavila je Indijska organizacija za istraživanje svemira (ISRO) na platformi poznatoj kao X, ranije Twitter.

Aditya, što u hindskom znači “sunce”, bit će upućen u halo orbitu, udaljenu oko 1,5 milijuna kilometara od Zemlje, omogućujući mu neprekidan pogled na Sunce.

“Ovo će nam dati priliku za stalno promatranje solarnih aktivnosti i njihovog utjecaja na svemirsku klimu u stvarnom vremenu,” naglasio je ISRO.

Satelit će sa sobom nositi sedam instrumenata, namijenjenih promatranju vanjskih slojeva Sunca, fotosfere i kromosfere, koristeći se detektorima elektromagnetskog i čestičnog polja.

Jedan od glavnih ciljeva misije je proučiti uzroke svemirskih klimatskih promjena, posebno dinamiku solarnog vjetra. Dok su NASA i Europska svemirska agencija već poslale satelite za proučavanje Sunca, ovo je za Indiju prva takva misija.

Neposadovana letjelica Chandrayaan-3, čije ime na sanskrtu znači “Mjesec”, sletjela je na Mjesec prošlog tjedna. Time je Indija postala četvrta zemlja, nakon SAD-a, Rusije i Kine, koja je ostvarila uspješno slijetanje na Mjesec.

Ovo je samo još jedan u nizu uspjeha Indijinog ambicioznog svemirskog programa, koji i dalje ostaje pristupačan unatoč skromnom proračunu.

I dok je 2008. godine Indija poslala prvu sondu u orbitu oko Mjeseca, stručnjaci ističu da njihov uspjeh leži u kombinaciji adaptacije postojećih tehnologija i stručnjaka koji zarađuju manje od svojih zapadnih kolega.

Godine 2014., Indija je postala prva azijska država koja je poslala letjelicu u orbitu Marsa. Planovi za budućnost uključuju slanje posade u Zemljinu orbitu do iduće godine, zajedničku misiju s Japanom za Mjesec do 2025., kao i misiju prema Veneri u iduće dvije godine.