• Svemir
  • Južnokorejski lunarni orbiter Danuri poslao fotografije Zemlje

Južnokorejski lunarni orbiter Danuri poslao fotografije Zemlje

Fotografija Zemlje, koju je snimio južnokorejski lunarni orbiter Danuri svojom kamerom 24. prosinca 2022. Izvor: Korejski institut za svemirska istraživanja (KARI).

Prvi južnokorejski lunarni orbiter Danuri poslao je crno-bijelu fotografiju Zemlje i dijela lunarne površine.

Danuri – prvi južnokorejski lunarni orbiter

Danuri je lansiran povrh rakete SpaceX-a iz Sjedinjenih Američkih Država još u kolovozu 2022. godine. U lunarnu orbitu ušao je sredinom prošlog mjeseca. Ime Danuri dolazi od korejskih riječ za “Mjesec” i “uživanje”.

Prema priopćenju Korejskog instituta za svemirska istraživanja (KARI), crno-bijele fotografije koje prikazuju dio Mjesečeve površine i Zemlju, snimljene su u razdoblju između 24. prosinca i 1. siječnja. Slike su uzete s manje od 120 kilometara iznad Mjesečeve površine,

Japanska privatna misija na Mjesec poslala prve slike

Danuri ‘priprema teren’ za slijetanje 2032. godine

Slike i videozapisi koje je snimio Danuri bit će korištene za odabir potencijalnih lokacija za slijetanje na Mjesec 2032. godine, navodi se u priopćenju KARI-ja.

Danuri kruži oko Mjeseca u prosjeku svaka dva sata, a sljedećeg mjeseca pokrenut će svoju znanstvenu misiju. Cilj misije bit će mapiranje i analiza terena Zemljinog prirodnog satelita, kao i mjerenje magnetske snage i gama zračenja.

Pored toga, orbiter će testirati novu eksperimentalnu tehnologiju poznatu kao “svemirski internet” koja će služiti za slanje fotografija i videozapisa na Zemlju u visokoj rezoluciji.

Kineski rover pronašao nikad prije viđene bazaltne stijene na Mjesecu

Povijesni trenutak u svemirskom programu Južne Koreje

Predsjednik Yoon Suk-yeol čestitao je znanstvenicima koji su radili na misiji te oslovio postignuće Danurija kao “povijesni trenutak” za svemirski program te zemlje.

Južna Koreja ima još ambicioznih planova za svoje svemirske misije. Neki od tih planova uključuju slijetanje svemirskih letjelica na Mjesec do, ne tako daleke, 2032. te na Mars do 2045. godine.

Astrofotograf snimio Mars kako ‘izlazi’ iza Mjeseca