Astronomija

Astronomi u potrazi za optičkim tehnopotpisima izvanzemaljaca

Izvanzemaljske civilizacije. Izvor: Depositphotos.com.

Što još možemo učiniti u pokušaju pronalaženja dokaza o vanzemaljskom životu? Astronomi žele “pročešljati” nebo u potrazi za optičkim tehnološkim potpisima izvanzemaljaca, u pokušaju da odgovore na ultimativno pitanje – jesmo li sami u svemiru? A za pronalaženje vanzemaljskog života, pogledajte prema VERITAS-u. VERITAS suradnja, u partnerstvu s Yuriem Milnerovim Breakthrough Listenom, proširuje opseg svoje potrage za izvanzemaljskom inteligencijom uključivanjem potrage za “optičkim tehnološkim potpisima”.

Najveći projekt u potrazi za izvanzemaljskom inteligencijom (SETI), “Breakthrough Listen”, osnovan od strane rusko-izraelskog milijardera Yurija Milnera 2015. godine, napravio je značajan korak. Suradnjom s VERITAS-om, proširili su potragu za životom izvan našeg svijeta usredotočujući se na “optičke tehnološke potpise”.

Astronomi pretražuju nebo za optičkim tehnološkim potpisima izvanzemaljaca

Kako je otkrio Universe Today, Breakthrough Listen, pokrenut Milnerovom neprofitnom organizacijom Breakthrough Initiatives, koristit će svjetski poznate radio teleskope i najmoderniju analitiku za analizu tehnološke aktivnosti ili “tehnoloških potpisa”. Desetljetna misija postavljena je da istraži najbližih milijun zvijezda, središte naše galaksije i 100 galaksija najbližih Mliječnom putu.

U 2018. godini, Breakthrough Listen udružio se s VERITAS-om, međunarodnim naporom koji koristi gama-zračne teleskope na opservatoriju Fred Lawrence Whipple u Arizoni. Nedavno su objavili prvogodišnje rezultate svoje potrage za “optičkim tehnološkim potpisima” provedene između 2019. i 2020. godine. Ovi obećavajući rezultati postavljaju temelje za buduće potrage, potičući uključivanje optičkih impulsa u katalog tehnoloških potpisa.

Pomak u potragama za tehnološkim potpisima

Povijesno gledano, SETI napori uglavnom su se usredotočili na radijske prijenose kao potencijalne tehnološke potpise. Polje se proširilo u posljednjim godinama, uzimajući u obzir komunikaciju usmjerene energije, spektralne dokaze o industrijskim zagađivačima u atmosferama egzoplaneta, pa čak i izvanzemaljske svemirske brodove ili ostatke. Izvještaj o radionici NASA Technosignature iz 2018. godine naglasio je ove potencijalne tehnološke potpise.

Skupina od četiri 12-metarska optička reflektora Cherenkov koju posjeduje VERITAS pojačava potragu Breakthrough Listena za optičkim tehnološkim potpisima. Konkretno, tragaju za nanosekundnim optičkim impulsima koji se mogu otkriti na međuzvjezdanim udaljenostima. Gregory Foote, koautor na radu VERITAS, naglasio je važnost gledanja izvan tradicionalnih radijskih tehnoloških potpisa.

Tim za suradnju također je procijenio arhivske podatke VERITAS-a koji datiraju od 2012. godine. Iako nisu pronašli dokaze o nanosekundnim optičkim impulsima, njihov rad postavlja ključne parametre za buduće potrage. Istraživanje također sugerira značajne implikacije za sadašnje i buduće gama-zračne opservatorije, uključujući nadolazeći Panoramski svjetlosni skener blizine infracrvenog i optičkog potpisa tehnologije (PANOSETI).