• Svemir
  • Astronaut snimio nevjerojatnu sliku polumjeseca iznad zalaska Sunca

Astronaut snimio nevjerojatnu sliku polumjeseca iznad zalaska Sunca

autor

Nevjerojatnu sliku snimio je astronaut koristeći običnu digitalnu kameru tijekom boravka na Međunarodnoj svemirskoj postaji.

Nevjerojatna fotografija

Astronaut na Međunarodnoj svemirskoj postaji (ISS) snimio je zadivljujuću fotografiju polumjeseca iznad Zemlje dok posljednja svjetlost sunca na zalasku sija kroz različite slojeve atmosfere.

Fotografiju je 6. prosinca 2021. snimio neimenovani član posade Ekspedicije 66 – skupina od sedam astronauta iz NASA-e, Europske svemirske agencije, Japanske agencije za istraživanje svemira i ruske državne svemirske korporacije Roscosmos. Slika je snimljena digitalnom kamerom dok je ISS prolazio preko Tihog oceana istočno od Novog Zelanda na visini od oko 422 kilometra.

NASA-in Earth Observatory objavio je fotografiju 31. prosinca 2021. „Ovaj pogled nudi simboličan kraj 2021. godine i pogled prema NASA-inom sljedećem cilju za istraživanje s ljudskom posadom“, rekli su predstavnici Earth Observatory u priopćenju.

Fotografija ISS066-E-86969 snimljena na ISS-u 6. prosinca 2021. (©NASA-in Earth Observatory)

Boje koje blijede od narančaste do tamnoplave (između Zemljine tamne površine i crnila svemira) slojevi su atmosfere. Dok je polumjesec jako osvijetljen, neki krateri, vrhovi i područja kobila slabo su vidljivi u sjenama i duž terminatora sunčeve svjetlosti.

Fotografija astronauta nije ograničena na pogled na Zemlju. NASA-ina ‘ručna’ fotografiranja astronauta započela su s Gemini misijama 1960-ih i nastavlja se i danas. Predmeti fotografija mogu se kretati od kometa do površine Mjeseca (kao što je snimljeno tijekom misija Apollo). Tradicija ručne fotografije astronauta nastavit će se kada program Artemis vrati ljude na Mjesec.

Nova fotografija otkrila tajne našeg galaktičkog ‘susjeda’

Harry Baker (6. siječnja 2022.), „Astronaut snaps spectacular shot of crescent moon glowing over stunning sunset,“ space.com (pristup 7. siječnja 2022.)