Astronomija

Asteroid Ryugu: Druga Generacija Astroida

Nedavna infracrvena analiza zrna s asteroida Ryugu ukazuje na duboku vezu između podrijetla matičnog tijela Ryugua i mjesta formiranja kometa i primitivnih asteroida u vanjskom protoplanetarnom disku.

Asteroid Ryugu: Druga Generacija Astroida

Kao proizvod ponovnog sastavljanja fragmenata iz većeg tijela u glavnom asteroidnom pojasu, Ryugu stoji kao asteroid druge generacije. Krajem 2020. godine, japanska misija Hayabusa2 trijumfalno se vratila na Zemlju, donoseći sa sobom 5,4 grama materijala prikupljenog s Ryugua. Ti uzorci uglavnom se sastoje od hidratiziranih minerala koji potječu od matičnog asteroida Ryugua, transformirajući se putem vodene alteracije početnih anhidratnih zrna. Ta zrna otkrivaju sastav protoplanetarne prašine koja je pridonijela formiranju matičnog asteroida Ryugua.

Deduciranje Sastava Asteroida Ryugu

Vodeći novu studiju, timovi iz IAS-a (Orsay, Francuska), Sveučilišta Tohoku (Japan) i SMIS zrake sinkrotrona SOLEIL (Francuska) usredotočili su se na infracrveno hiperspektralno snimanje da milimetarska “kamenčića” Ryugua. Cilj je bio razaznati njihov mineralni sastav i usporediti asteroid s drugim izvanzemaljskim tvarima – unutar laboratorija (meteoriti i međuplanetarna prašina) i izvan našeg planeta (asteroidi i kometi). Rezultati istraživanja objavljeni su u The Astrophysical Journal Letters.

Otkrivanje Veza s Primitivnim Asteroidima i Kometima

Infracrveno istraživanje tima anhidratnih zrna asteroida otkriva da su neka bogata amorfnim silikatima, imajući mineralni sastav sličan onome kod određenih anhidratnih primitivnih asteroida, kometa i čestica međuplanetarne prašine podrijetlom iz kometa. Ta su zrna bogata amorfnim tvarima oblikovana procesima prije akrecije u protoplanetarnom disku, koji je služio kao rasadnik našeg solarnog sustava.

Povratak u Vanjski Solarni Sustav

U skladu s ovim nalazima, matični asteroid Ryugua čini se kao veliki planetesimal formiran u vanjskom solarnom sustavu. Planetarne migracije kasnije su prebacile matični asteroid Ryugua u glavni asteroidni pojas. Nakon ovih kretanja, vodena bi alteracija oblikovala spektralnu raznolikost koju danas opažamo među “primitivnim” klasama asteroida.