Astronomija

11.680 zvijezda pregledano u potrazi za izvanzemaljskim civilizacijama

izvanzemaljska-civilizacija

U nedavnom opsežnom naporu pod vodstvom Jean-Luca Margota iz Zemaljskog, planetarnog i svemirskog znanstvenog odjela Sveučilišta UCLA, zvijezde unutar nekoliko stotina svjetlosnih godina su pregledane u potrazi za bilo kakvim znakovima izvanzemaljskih radiokomunikacija.

Glavna pažnja Margota i njegova tima bila je usmjerena na “TESS-ove objekte interesa”. To su nebeska tijela identificirana putem Satelita za pretraživanje tranzitnih egzoplaneta (TESS). Margotova zanimljiva istraživanja nedavno su pronašla svoje mjesto na arXiv predtiskovnom serveru.

Jesmo li sami u svemiru? 11.680 zvijezda pregledano u potrazi za izvanzemaljskim civilizacijama

Monumentalna inicijativa, projekt “Jesmo li sami u svemiru?”, pod vodstvom Margota, istražuje mogućnost drugih civilizacija u kozmosu. Metodologija? Pretraživanje radijskih emisija koje bi mogle ukazivati na napredan izvanzemaljski život.

Od 2020. do 2023. godine, teleskop Green Bank usmjerio se na ove TESS objekte, posebno podešavajući se na spektar između 1,15 i 1,73 GHz – frekvencijski raspon za koji se vjeruje da je idealan za detekciju potencijalnih izvanzemaljskih signala.

Neuhvatljivi “Wow!” Signal

Iako bi jasan potvrdni signal od druge napredne civilizacije bio revolucionaran, trenutačna pretraga još nije dala takve rezultate. Prema konačnom zaključku, istraživanje pokazuje da značajna većina obližnjih zvijezda ne šalje signale prema nama.

Povijesna perspektiva svemirske komunikacije

Iako je nastojanje otkrivanja izvanzemaljskih potpisa relativno novo, započelo je tek sredinom 20. stoljeća, izazovi su brojni. Međuzvjezdane komunikacije dolaze s značajnim kašnjenjima. Na primjer, poruka do Proxima Centaurija, naše najbliže zvijezde, trajala bi više od četiri godine u jednom smjeru brzinom svjetlosti.

Osim toga, faktori poput svemirske prašine, plinova i ogromnih udaljenosti otežavaju stvari. Međutim, frekvencije između 1 i 10 GHz čine se kao idealne, minimizirajući smetnje od niskofrekventnog “zujanja” galaksije i atmosferskih poremećaja na višim frekvencijama.

Razlog iza pretrage

Istaknuta značajka ovog SETI pretraživanja bila je potraga za jasnim tehno-potpisima koji označavaju inteligentnu izvanzemaljsku tehnologiju. To je značilo filtriranje prirodnih emisija poput pulsara, regija formiranja zvijezda i čak crnih rupa. Njihov je opseg obuhvatio emisije od približno 11.680 zvijezda smještenih između 5.385 i 18.173 svjetlosnih godina, sve pažljivo promatrane na specifične datume 2021. i 2023. godine.

Participacija zajednice i put naprijed

S globalnim građanskim znanstvenicima koji surađuju u inicijativi “Jesmo li sami u svemiru?”, više od 10.000 volontera sudjelovalo je u ovom projektu, što je rezultiralo s 300.000 klasifikacija radijskih signala. UCLA također nudi SETI tečaj, prenoseći vještine neophodne za ovu svemirsku potragu.

Unatoč nedostatku konačnih dokaza iz ove serije, putovanje se nastavlja. Svako pretraživanje, bilo da pronađe signal ili ne, produbljuje naše razumijevanje i usavršava naše tehnike, osiguravajući da potraga za drugim naprednim civilizacijama ostane vrhunac ljudskog nastojanja.