• Svemir
  • Znanstvenici zatečeni otkrićem 4 tajanstvena objekta iz dubokog svemira

Znanstvenici zatečeni otkrićem 4 tajanstvena objekta iz dubokog svemira

Astronomi tvrde da ovakvo što nismo nikada prije vidjeli.

U dubinama svemira krije se nešto neobično. Astronomi su otkrili četiri objekta kružnog radijusa i sjajnih rubova.

To su objekti nepoznate vrste, o kojima astronomi nikada prije nisu izvještavali.

Izgledaju poput udaljenih prstenastih otoka te su nazvani “rijetkim radio krugovima”.

Zbog nedostatka objašnjenja njihovog podrijetla, također ih nazivamo “Neparnim radio krugovima” ili ORC-ima. Stručnjaci još ne znaju koliko su daleko ORC-i, ali moguće da su povezani s udaljenim galaksijama.

Objekti su pronađeni izvan galaktičke ravnine.

U novoj studiji, astronomi nude nekoliko mogućih teorija, no čini se da niti jedno od njih ne objašnjava u potpunosti sva četiri ORC-a.

Astronomi su isključili mogućnost da se radi o supernovama, galaksijama s zvijezdama u nastajanju, planetarnim maglicama i gravitacijskim lećama. Nagađaju da bi ti objekti mogli biti udaljeni udarni valovi, nastali kao posljedica izvangalaktičkih događaj ili potencijalnih aktivnosti radio galaksije.

Međutim, ORC-i bi također mogli biti dijelovi već poznatog kozmičkog fenomena koji astronomi nisu detaljno istražili.

Postojanje ORC-a ukazuje nam na to da brojne misterije u svemiru još uvijek nisu riješene. Nedavno otkriće sugerira da, iako smo postigli velik napredak u istraživanju naše galaksije i svemira uopće, daleko smo od toga da sve znamo.

Nadalje, ORC-i su vrlo zanimljive svemirske pojave s kojima se nikada prije nismo susreli, što ih čini izuzetno privlačnim u znanstvenom smislu.

Za nekoga tko nije znanstvenik, već redoviti bloger, ovo je otkriće fascinantno, ponajviše zato što nam nisu potrebni izvanzemaljci ili NLO-i da bismo se oduševili svojim kozmičkim susjedstvom i svemirom. Imamo puno astronomskih fenomena koji čine svemir uzbudljivim mjestom.

Što znamo?

Sva četiri ORC-a svijetle na radio valnim duljinama, ali su nevidljivi pod infracrvenim ili rendgenskim svijetlom. Dva objekta od njih imaju galaksije na svojim središtima pod vidljivim valnim duljinama, što implicira da su mogli nastati u tim galaksijama. Dvoje ORC-a čine se vrlo bliski jedan drugome, što znači da postoji mogućnost da su sličnog podrijetla.

Astronomi su otkrili tri objekta dok su mapirali noćno nebo na radio frekvencijama u sklopu pilotskog istraživanja za novi projekt nazvan Evolucijska karta svemira (EMU). EMU je od srpnja do studenog 2019. koristio ASKAP, niz radio-teleskopa smješten u Opservatoriju za radio astronomiju Murchison na australskom Srednjem zapadu. Ovaj radio-teleskop koristi 36 antena koje zajedno rade kako bi se dobio širokokutni pogled na nebo.

Četvrti ORC pronađen je u arhivskim podacima prikupljenim gigantskim radioteleskopom MetreWave u Indiji što je pomoglo astronomima da potvrde kako se radi o stvarnim objektima, a ne ASKAP anomalijama.

Ipak, sa samo četiri otkrivenih neobičnih objekata, stručnjaci jedva da išta znaju o pravoj prirodi ovih pojava. Srećom, EMU istraživanje je u povojima pa se očekuju novi podaci koji će pomoći u rješavanju ovog misterija.

Kako god bilo, otkrivanje novog kozmičkog fenomena vrlo je uzbudljivo. To znači da je čovječanstvo još uvijek u začecima kada se radi o istraživanju kozmosa i razumijevanju našeg mjesta u prostranstvima svemira. Istraživački rad trenutno je dostupan na web mjestu pretiska arXiv i predat je za objavljivanje časopisu Nature Astronomy.