Otkrivena unutarnja struktura Mjeseca

Letjelica Orion snimila je nevjerojatan pogled na Mjesečevu površinu tijekom jednog od preleta iznad našeg prirodnog satelita (©NASA/Orion/Artemis I).

Novo istraživanje otkriva da naš Mjesec ima čvrstu jezgu u svojoj unutrašnjosti, otključava tajne njegove unutarnje strukture i objašnjava prisutnost željeznih materijala na njegovoj površini.

Čvrsta unutarnja struktura Mjeseca potvrđena 50 godina nakon Apolla 11

Polovicu stoljeća nakon revolucionarnih lunarnih istraživanja Apolla 11, istraživači iz CNRS-a, Sveučilišta Côte d’Azur, Opservatorija Côte d’Azur, Sveučilišta Sorbonne i Pariškog opservatorija-PSL otkrili su čvrstu jezgru Mjeseca sličnoj Zemljinom. Njihov rad, objavljen u časopisu Nature 3. svibnja 2023. godine, također pruža dokaze koji objašnjavaju željezne materijale pronađene u lunarnoj kori.

Razotkrivanje misterija duboke unutarnje strukture Mjeseca

Iako su nastanak i evolucija Mjeseca i dalje predmet rasprave, njegova duboka unutarnja struktura sada je potvrđena. Posjeduje čvrsto unutarnje jezgro okruženo tekućom vanjskim jezgrom, kao onoj na Zemlji. Do ovog zaključka došlo se zajedničkim naporima gore spomenutih institucija.

Čvrsto unutarnje jezgro Mjeseca: promjer 500 km, 15% ukupne veličine Mjeseca

Tim je otkrio čvrstu unutarnju jezgriu promjera oko 500 km, što čini otprilike 15% ukupne veličine Mjeseca. Sastoji se od metala sličnog željezu po gustoći, a jezgra je ostala neotkrivena zbog svoje veličine. Istraživači su koristili lunarna laserska mjerenja i podatke iz raznih svemirskih misija kako bi potvrdili jezgrino postojanje.

Prevrtanje lunarnog plašta: objašnjenje željeznih materijala na površini

Znanstvenici su također identificirali dokaze koji podupiru hipotezu o prevrtanju lunarnog plašta, koja sugerira kretanje materijala unutar plašta tijekom evolucije Mjeseca. Ovaj proces razjašnjava prisutnost željeznih elemenata na lunarnoj površini. Materijal je možda izbio na površinu, stvarajući vulkanske stijene koje su se taložile u lunarnoj kori prije nego što su gušći materijali ponovno potonuli do granice jezgre i plašta.

Prosvjetljavanje povijesti Mjeseca i nestanka magnetskog polja

Ovo istraživanje značajno pridonosi razumijevanju povijesti Sunčevog sustava i događaja poput nestanka lunarnog magnetskog polja, koje je prvobitno bilo 100 puta jače od trenutačnog Zemljinog magnetskog polja i sada je gotovo nepostojeće.