• Svemir
  • NASA odgovara na tvrdnje da će ‘izgubljeni’ asteroid 2007 FT3 pogoditi Zemlju 2024. godine

Asteroid udara u Atlantski ocean. Izvor: Depositphotos.com.

Mediji širom svijeta nedavno su izvještavali o mogućnosti da “izgubljeni” asteroid 2007 FT3 pogodi Zemlju ove godine. Prema tim izvješćima, u slučaju udara, asteroid bi otpustio energiju ekvivalentnu 2,6 milijardi tona TNT-a. S obzirom na zabrinjavajuće informacije da je NASA izgubila trag asteroidu, te da postoji mogućnost njegovog udara u planet 5. listopada 2024., javnost je opravdano zainteresirana za istinu iza ovih tvrdnji.

Asteroid 2007 FT3 stvarno je nebesko tijelo koje je prvi put uočeno 2007. godine i smatra se potencijalno opasnim objektom na NASA-inom Sentry popisu rizika. Nakon što je bio vidljiv samo 1.2 dana, asteroid je postao preblag za daljnje promatranje i od tada nije viđen. Unatoč kratkom vremenskom periodu promatranja, stručnjaci su uspjeli izračunati njegovu orbitu i identificirati 89 potencijalnih budućih točaka udara, uključujući i datum 5. listopada 2024. godine.

Međutim, NASA ističe da, prema trenutno dostupnim podacima, nema razloga za preveliku zabrinutost. Prethodno predviđeni datum potencijalnog sudara u 2019. godini prošao je bez incidenta. NASA, zajedno s međunarodnom zajednicom astronoma, nastavlja pratiti orbite objekata u Sunčevom sustavu, s posebnim fokusom na objekte veličine 140 metara ili veće koji bi mogli predstavljati rizik od katastrofalnog udara. Zahvaljujući naprednom praćenju, poznate orbite možemo predvidjeti s velikom točnošću sve do stotinu godina unaprijed. Dodatno, NASA pruža uvjeravanje da “nijedan poznati asteroid veći od 140 metara ne predstavlja značajnu prijetnju udara u Zemlju u sljedećih 100 godina.”

Adresirajući specifično zabrinutosti vezane uz asteroid 2007 FT3, NASA je ponovno naglasila svoje stajalište: “Trenutno nema poznatih prijetnji od asteroida koji bi mogli pogoditi Zemlju u sljedećem stoljeću. NASA i njezini globalni partneri marljivo nadgledaju nebo kako bi identificirali, pratili i klasificirali asteroide te druge objekte blizu Zemlje, uključujući one koji bi mogli prići planetu.”

“Važno je razumjeti da planetarni znanstvenici definiraju ‘bliske prilaze’ asteroida kao one koji dolaze unutar 48 milijuna kilometara od Zemljine orbite. Veći asteroidi su lakše detektibilni i njihove orbite su obično vrlo dobro poznate i razumijevane, često i desetljećima unaprijed.”

U slučaju ponovnog otkrivanja asteroida 2007 FT3, bilo putem svemirskih istraživanja ili promatranja od strane astronomskih zajednica, moguće je pružiti više detalja o njegovoj orbiti i potencijalno ga ukloniti s popisa rizika od sudara sa Zemljom. U krajnje neobičnom slučaju da se asteroid kreće prema Zemlji, pripremile bi se misije s ciljem njegovog skretanja ili uništenja.