• Svemir
  • Chandrayaan-3, indijski lunarni lander, uspješno je sletio na Mjesec

Chandrayaan-3, indijski lunarni lander, uspješno je sletio na Mjesec

Letjelica Orion snimila je nevjerojatan pogled na Mjesečevu površinu tijekom jednog od preleta iznad našeg prirodnog satelita (©NASA/Orion/Artemis I).

Chandrayaan-3, indijski lunarni lander, uspješno je sletio na Mjesec, označavajući značajan trenutak u povijesti svemirskih istraživanja. Nakon neuspješnog pokušaja 2019. godine, ova misija je bila posebno značajna za Indijsku svemirsku istraživačku organizaciju (ISRO) i cijelu naciju.

Nakon lansiranja 14. srpnja iz Sriharikote, Chandrayaan-3 je proveo nekoliko dana kružeći oko Mjeseca prije nego što je započeo svoj završni spust. Usprkos tenzijama i neizvjesnosti zbog prethodnih pokušaja, lander je uspješno pristao blizu južnog pola Mjeseca, područja koje je dosad bilo relativno neistraženo i koje znanstvenici vjeruju da možda skriva važne rezerve smrznute vode i dragocjenih elemenata.

Ovaj uspjeh ne samo da pokazuje tehničke sposobnosti Indije u svemirskim istraživanjima, već i jača njezinu poziciju na globalnoj sceni.  Indija je odlučna u svom nastojanju da se predstavi kao vodeća sila u svemirskim tehnologijama i istraživanjima.

Uspjeh Chandrayaan-3 predstavlja značajan korak naprijed za indijsku znanost, inženjering i tehnologiju.

Širom Indije, ljudi su proslavljali ovaj povijesni trenutak, a mnogi su se okupili oko televizora kako bi svjedočili prizoru slijetanja. Uspjeh ove misije vjerojatno će dodatno potaknuti zanimanje i strast prema svemirskim istraživanjima među mlađim generacijama.