Astronomija

10 najsjajnijih kometa za koje vjerojatno niste znali

Kometi se mogu opisati kao gromade kamenja sastavljene od smrznutih plinova, leda i prašine koji kruže oko sunca.

Noćno me nebo fascinira iz nekog nedokučivog razloga. Imala sam priliku svjedočiti nekoliko čuda noćnog neba koja se mogu vidjeti samo jednom u nekoliko godina. Današnji članak govori o kometima.

Kometi se općenito mogu opisati kao gromade kamenja sastavljene od smrznutih plinova, leda i prašine koji kruže oko Sunca. Općenito su veliki poput malog grada. Međutim, kada smrznuti plinovi dođu u kontakt sa Suncem, oni postaju čestice i plinovi. Prašina i plinovi čine rep koji se proteže od Sunca.

Evo deset najsjajnijih kometa kojima smo svjedočili sa Zemlje:

1) Velika komet iz 1577.g.:

Ovaj komet navodno je viđen u Peruu. Prošao je unutar 16,7 milijuna milja od Sunca. Ljudi koji su ga vidjeli opisali su ga kao izuzetno lijep objekt. Prema različitim izvještajima,vidio se kroz oblake.

2) Velika komet iz 1680.g.:

Ovaj je komet 14. studenog 1680. otkrio njemački astronom Gottfried Kirsch. Ovo je prvo zabilježeno teleskopsko otkriće kometa. Spomenuti se komet ponovno pojavio u prosincu na zapadnom nebu, pokazujući dugački rep sličan liniji svjetlosti koja se protezala najmanje 70 stupnjeva. Komet je, međutim, nestao u veljači 1681. godine.

3) Veliki komet iz 1744.g.:

Spomenuti se komet približio zvijezdi Sirius i pokazao zakrivljeni rep duljine 15 stupnjeva. Veliki komet iz 1744. postao je sjajan poput Venere u veljači 1744. godine i pokazao je dva repa. 6. ožujka komet je postao vidljiv na jutarnjem nebu i pokazao je šest prekrasnih repova. Razni stručnjaci to nazivaju japanskom lepezom svjetla.

4) Velika komet iz 1843. godine:

Prema različitim izvještajima, komet je prešao samo 126 000 milja od sunčeve fotosfere 27. veljače 1843. Nekoliko stručnjaka tvrdi da je viđen nekoliko tjedana usred bijela dana. Ovaj se komet pojavio kao izduženi bijeli oblak koji sadrži svijetlu jezgru i rep dužine oko 1 stupanj.

5) Veliki rujanski komet 1882. godine:

Upravo je ovaj komet poznat kao najsjajniji komet ikad viđena sa planete Zemlje. U početku ga je skupina talijanskih pomoraca primijetila kao svijetli objekt nulte magnitude. Međutim, ovaj se komet rasvjetlio kada se približavao  Suncu.

6) Veliki siječanjski komet iz 1910. godine:

Prvi ljudi koji su svjedočili veličanstvenosti ovog kometa bili su radnici u rudniku dijamanata Transvaal Premier u Južnoj Africi. Štoviše, tri osobe na željezničkoj stanici također su promatrale objekt 20 minuta prije izlaska Sunca.

7) Komet Skjellerup-Maristany, 1927.godine:

Još jedan zasljepljujući komet stigao je pod najsiromašnijim okolnostima promatranja 1927. Stručnjaci ga nisu mogli promatrati ni na jednom mračnom nebu.

8) Komet Ikeya-Seki, 1965.godine:

Upravo je taj komet poznat kao najsjajniji komet 20. stoljeća. Otkrivena je samo mjesec dana prije nego što je prošla perihel na jutarnjem nebu.

9) Comet West, 1976.:

Ovaj se komet pretvorio u prekrasan objekt na jutarnjem nebu za promatrače sjeverne hemisfere. Inicijalno ga je pronašao danski astronom u studenom 1975. godine.

10) Comet Mcnaught, 2007.:

Ovaj se komet pretvorio u sjajan objekt dok je prelazio Sunce 12. siječnja 2007. Prema International Comet Quarterly, komet je dosegao najveću svjetlinu 14. siječnja. Za to vrijeme komet je sjao magnitudom  5.1.