• Znanost
  • Istraživači otkrili 2.5 milijardi godina star oblik života u rubinu
Znanost

Istraživači otkrili 2.5 milijardi godina star oblik života u rubinu

autor

Životni oblici postoje na Zemlji jako dugo. U novom otkriću tim znanstvenika sa Sveučilišta Waterloo u Kanadi podsjetio nas je koliko je život zapravo dugo na Zemlji.

Slučajno otkriće drevnog života

Tim je pronašao dokaze o drevnom životu na rubinu starom 2.5 milijarde godina. IGN je nedavno izvijestio o drevnom rubinu kojeg su Chris Yakymchuk – profesor sa Sveučilišta Waterloo – i njegovi kolege otkrili na Grenlandu. Da stvar bude zanimljivija, Yakymchukov tim na Grenlandu nije niti tražio fosile kada su naišli na jedinstveni rubin. Njihova izvorna misija bila je proučiti geologiju dragog kamenja kako bi bolje razumjeli kakvi okolišni uvjeti dovode do njihovog nastanka.

Pretražujući drago kamenje, znanstvenici su naišli na jedno koje je na sebi imalo grafit – mineral koji se sastoji od čistih atoma ugljika. Prisutnost grafita omogućila je znanstvenicima da analiziraju izotopski sastav atoma ugljika, što im je pak omogućilo da dobiju atomsku masu atoma te, konačno, prema tome i dokaze o njihovom podrijetlu.

Izvor: Chris Yakymchuk et al. (2021)

Značaj otkrića

U priopćenju za javnost Yakymchuk je rekao da se „Živa tvar prvenstveno sastoji od lakših atoma ugljika jer je njima potrebno manje energije kako bi se inkorporirale u stanice. Na temelju povećane količine ugljika-12 u ovom grafitu zaključili smo da su atomi ugljika nekoć bili drevni život, najvjerojatnije mrtvi mikroorganizmi poput cijanobakterija“.

Zanimljivo je istaknuti kako Yakymchuk i njegovi kolege istuču da je ovakav oblik život zapravo bio ključan i za formiranje rubina. Naime, kao što navode,  grafit je promijenio kemiju stijena koje ga okružuju te tako stvorio povoljne uvjete za rast rubina. U radu objavljenom u časopisu Ore Geology Reviews članovi tima su – na temelju više modela analize – došli do spoznaja kako se bez navedene prisutnosti rubin ne bi mogao formirati u dijelu Grenlanda u kojem je pronađen.

Chris Yakymchuk et al. „Corundum (ruby) growth during the final assembly of the Archean North Atlantic Craton, southern West Greenland,“ Ore Geology Reviews 138.

Matthew Hart (29. listopada 2021.), Ancienty Ruby is a Home to 2.5-billion-year-old Life Form, nerdist.com (pristup 30. listopada 2021.)

Samantha Nelson (28. listopada 2021.), Scientists Find Ancient Life on 2.5 Billion-Year-Old Ruby, ign.com (pristup 30. listopada 2021.)